sollicitatiegesprek

Hoihoii,

Binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek bij de Kruidvat.
Nou vroeg ik me af. Hebben jullie tips? Wat zouden ze graag willen horen en wat niet?

Groetjes

Reken er maar op de volgende vragen:

• Waarom wil je bij de kruidvat werken?
  • Wat zijn jouw kwaliteiten?
  • Eerdere baantjes
  • Opleiding

Verder zou ik gewoon eerlijk zijn. Als je gaat zitten liegen zodat je verteld wat ze willen horen, dan gaan ze dat merken. Als je alvast voor jezelf bedenkt waarom bij de kruidvat werken je leuk lijkt en om welke redenen dan kom je al een heel eind!

Inderdaad gewoon eerlijk zijn, en vooral jezelf zijn. Zoek ook alvast op welke weken je op vakantie gaat, dit vragen ze rond deze tijd vaak ook als je aangenomen word.
Vooral ook niet te druk maken, gewoon jezelf van je beste kant laten zien. Beetje nette kleren aan, geen afgeraffelde gymschoenen, geen kauwgom etc.

Schrijf zelf ook een aantal vragen op, mijn baas zei dat ik een goede indruk had achtergelaten doordat ik vragen had opgeschreven en daardoor erg gemotiveerd en punctueel over kwam.
(bv: hoe zit het met werkkleding, wat voor contract krijg ik, hoe gaat het met vrij vragen, vakantie, etc.)

supperr bedankt voor jullie reacties!!!

Ligt er ook aan voor welke functie je solliciteert. Als het is voor een bijbaantje/vakkenvullen dan kun je andere vragen verwachten als wanneer je voor gediplomeerd verkoper.

Gemotiveerd overkomen (graag de handen uit de mouwen willen steken - en dat natuurlijk ook menen) en inderdaad vragen stellen, dan kom je geïnteresseerd over! Lees je even in in het bedrijf - dus hoeveel vestigingen hebben ze bijvoorbeeld, wat verkopen ze etc. etc.