sollicitatiegesprek bij de HEMA #help!

[b]Morgenmiddag een sollicitatiegesprek bij de hema… Ze hadden mensen nodig van 15/ 16 jaar en ik had meteen een formulier ingevuld en de dag later werd ik al gebeld! Maarrr het is mijn eerste sollicitatiegesprek. Heeft iemand tips/ heeft iemand al eerder gesolliciteerd bij de HEMA? Welke vragekan ik verwachten etc.Help?! (:[/n b]

waarom wil je er komen werken en wat voor school denk ik.
en wat je na schooltijd doet.

Ik had een paar maand terug ook mijn eerste sollicitatiegesprek. Ik was echt super zenuwachtig. Maar ik ben gelukkig wel aangenomen (:
Ik heb wel wat tips voor je ;

• Draag niet al te nette kleren, maar gewoon kleren waar jij jezelf prettig bij voelt.
  • Draag geen afgetrapte schoenen.
  • Zorg ervoor dat je nagels er netjes uitzien, niet dat je nagellak er nog half op zit.
  • Leg je handen op tafel als je aan het praten bent, zo krijg je een open houding.
  • Luister aandachtig naar degene met wie je een sollicitatie gesprek voert, en laat ook je interesse tonen door vaak te knikken en bijv ja te zeggen.
  • Vaak vragen ze ook wie je bent en wat je eigenschappen zijn.
  • En je moet weten waarvoor je solliciteert, dus je moet wel weten wat je baan inhoudt en wat je gaat doen.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, ik wens je in iedergeval veel succes voor morgen!
Het komt allemaal goed!

Liefs

Wees van tevoren een beetje geïnformeerd over de taken die er uitgevoerd worden, het kan zijn dat er gevraagd wordt op welke afdeling jij denkt het beste te kunnen werken. Je kunt dan ook aangeven waarom/waarom niet, daarbij vooral beargumenteren. En niet te veel “opscheppen” over jezelf, want ze komen er desnoods toch wel achter wat je plus- en minpunten zijn. Verder zou ik zorgen dat ik er verzorgd uit zie, zoals Lisanne al zei staat half afgebladderde nagellak heel onverzorgd. Alvast nadenken over je interessegebieden is ook wel handig, want met “computeren” kom je bij een bedrijf als de Hema niet erg “speciaal” over zeg maar, haha.

Ik werk zelf bij de Hema ook pas 3 maanden… Het klinkt alsof het filiaal is waar ik werk daar zoeken ze ook personeel haha…
Maar wees gewoon lekker jezelf! Dan komt het helemaal goed.

Je zult waarschijnlijk eerst iets over jezelf moeten vertellen, wat voor school/opleiding, je vrije tijd etc…en waarom je natuurlijk bij de Hema wilt werken.
Welke dagen je eventueel kunt werken en welke afdeling (als het een groot filiaal is)

Misschien krijg je 2testen (althans die kreeg ik wel en neem daar gewoon rustig de tijd voor want die tijd geven ze je echt!)

Heel veel succes morgen!!

Wat voor testen dan? :S

Bedankt voor de tips iedereen! Ik hoop dat het goed gaat morgen :cold_sweat:

Bij mij ging het zo
Kan je op vrijdag, zaterdag, eventueel zondag en in de vakanties doordeweeks werken?

• Ja
    Wat zijn je maten?
    38/40

Oke je bent aangenomen.

Een rekentest en een test over wat je denkt dat belangrijk is bij de Hema als het om klanten gaat. ( maar ik weet niet of dit bij ieder filiaal is, want bij mijn filiaal was dit er wel)

Welk filiaal ga je solliciteren als ik vragen mag?

Netjes en verzorgd eruit zien, van te voren alvast bedenken wat je goede/slechte eigenschappen zijn, waarom je daar wilt werken en geïnteresseerd overkomen.

Oh oke dat kan ik wel (:
In Boxtel!

Ik ben aan het wachten voor een telefoontje of ik op sollictatie gesprek mag komen. Ik hoop zo dat ik mag komen!

Bij mij was het meer; “Wil je hier komen werken?” - “Oke”
En ik was aangenomen :’)

Ik duim voor je. Succes :grinning:

Dankjewel! Echter heb ik geen werkervaring omdat ik jaren last had van chronische rugpijn. Ik blijf maar solliciteren en nergens wordt ik gebeld voor een gesprek.

Je moet op de een of andere manier toch aan werkeraring komen. Wees gewoon enthousiast en origineel en dan nemen ze je (denk ik wel) aan :grin: (De irritante klojo’s in mijn buurt doen de nodige werkervaring op, dus waarom jij niet?)