Sollicitatiebrief

Ik moet in februari een jaar stage lopen voor school. Hiervoor heb ik een sollicitatiebrief voor gemaakt. Ik heb gesolliciteerd bij het Openbaar Ministerie, de rechtbank & bij de belastingdienst. De eerste twee omdat ik heel erg geïntereseerd ben in het strafrecht, de belastingdienst was gewoon als back-up voor als ik niet aangenomen zou worden bij het OM & de rechtbank. Helaas heb ik vandaag een brief binnen gekregen van de Belastingdienst dat ze geen stageplek voor me hebben. Nu wil ik een nieuwe back-up hebben & wil ik gaan solliciteren bij de Provincie Overijssel.

Het probleem is nou dat ik nu al een uur aan het bedenken ben wat mijn motivatie is. Voor het OM & de rechtbank was dat niet zo moeilijk maar voor de provincie wel. Ik kan in die brief moeilijk zeggen dat ik geïntereseerd ben in strafrecht. Wat zouden jullie doen als motivatie?

Kijk naar typische dingetjes aan Overrijssel die je leuk vindt? Probeer ze op een creatieve manier te overtuigen, maar laat wel weten dat je eigenlijk heel geïnteresseerd bent in strafrecht en daar misschien wel iets mee zou willen doen als dat mogelijk zou zijn (ik weet niet hoe hun banden met de politie oid daar zijn?).