sollicitatiebrief controleren?

Hi!
Ik heb een solliciatiebrief gemaakt voor seizoenswerk in de zomer van 2014. Zou iemand die willen nakijken voor me op fouten, onjuiste zinnen of evt uitbreiding?
Jullie zouden me onwijs helpen!

Ik zou je best willen helpen maar met die 4 die ik vandaag heb gehaald op spelling lijkt me dat niet zo’n heel goed idee. Ik wil wel voor je kijken of het lekker loopt.

post hem maar

-MIJN ADRES-

• NAAM BEDRIJF –
    plaats, 23 oktober 2013
    Betreft: open sollicitatie

Geachte mevrouw, heer,
Aangezien ik graag bij een hotel in –land- wil werken en geïnteresseerd ben in een functie als -??-, benader ik u met deze open sollicitatiebrief.
Het werk als -??- spreekt mij erg aan omdat er veel contact is met de gasten. Het verblijden en het naar de wens maken van de gasten doe ik met veel plezier. –DIT HOTEL- lijkt me een sfeervol hotel waar op een leuke manier met elkaar en voor elkaar gewerkt wordt.
De interesse om te werken in –land-, is gekomen door mijn vakanties in deze plaats. Ik heb elke keer een fijne tijd daar gehad. In Juni 2014 wil ik graag mijn diploma halen van de HAVO. Daarna heb ik een lange zomervakantie, waarin ik een ervaring op doen die lang bij mij zal blijven. Ik kijk er erg naar uit om te werken in het toerisme van –land- en mijn steentje bij te dragen aan het verblijf van de gasten in het hotel.
Ik werk inmiddels al ruim 2 jaar in een supermarkt als kassamedewerkster wat mij erg goed bevalt. Het contact met de mensen vind ik erg leuk. Ik wil graag dat ze met een goed gevoel de winkel verlaten en doe daar erg mijn best voor.
Mijn sociale karakter komt goed van pas in dit werk. Ik praat graag op een vrolijke manier met de gasten en ben bereid om ze te helpen in alle situaties. In een stressvolle situatie kan ik rustig handelen.
Graag hoor ik van u of ik aankomend seizoen 2014 kan werken in het hotel. Meer informatie vindt u in mijn cv bij de bijlage.
Met vriendelijke groet,
-naam-

Heb de solliciatiebrief geschreven voor verschillende functies/landen enz dus het is niet echt gericht op een functie! En verder vond ik het vrij moeilijk om mijn sterke punten ‘‘subtiel’’ te vernoemen en mijn enthousiasme over te brengen

Juni is niet met hoofdletter…

Er was een topic hier laatst weer opgehaald waarin heel duidelijk stond wat je in welke alinea kon beschrijven. Ik vind m zo nogal kort en lastig lezen.
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/kunnen-jullie-me-misschien-even-helpen-met-sollicitatiebrief-ik-wil-deze-baan-283405.0.html

dit topic, en dan iets verder naar beneden, het bericht van Screamandshout (als ik t zo goed heb). Je kan naar mijn mening veel meer uit je eigenschappen halen.
Ik denk dat je heel veel hebt aan dat topic… Ik heb er laatst wel veel aangehad.

Zou je willen vertellen bij welke organisatie dit is? Mij lijkt het werken in een hotel namelijk leuker dan op een camping.

MIJN ADRES-

• NAAM BEDRIJF –
    31 oktober 2013

Geachte heer/mevrouw,
Aangezien ik graag bij een hotel in –land- wil werken en geïnteresseerd ben in een functie als -??-, benader ik u met deze open sollicitatiebrief. Het werk als -??- spreekt mij erg aan, omdat er veel contact is met de gasten. Het verblijden en het naar de wens maken van de gasten doe ik met veel plezier. –DIT HOTEL- lijkt me een sfeervol hotel waar op een leuke manier met elkaar en voor elkaar gewerkt wordt.

De interesse om te werken in –land-, is gekomen door mijn vakanties in deze plaats. Ik heb iedere keer een fijne tijd gehad op deze bestemming. In juni 2014 wil ik graag mijn diploma halen van de HAVO. Daarna heb ik een lange zomervakantie, waarin ik een ervaring op wil doen die mij lang bij zal blijven. Ik kijk er erg naar uit om te werken in het toerisme van –land- en mijn steentje bij te dragen aan het verblijf van de gasten in het hotel.

Ik werk inmiddels al ruim twee jaar in een supermarkt als kassamedewerkster wat mij erg goed bevalt. Het contact met de mensen vind ik erg leuk. Ik wil graag dat ze met een goed gevoel de winkel verlaten en doe daar erg mijn best voor. Mijn sociale karakter komt goed van pas in dit werk. Ik praat graag op een vrolijke manier met de gasten en ben bereid om ze te helpen in alle situaties. In een stressvolle situatie kan ik rustig handelen. Graag hoor ik van u of ik aankomend seizoen 2014 kan werken in het hotel. Meer informatie vindt u in mijn cv die ik als bijlage heb toegevoegd.

Met vriendelijke groet,
-naam-

Ik heb de opleiding secretarieel 1 jaar gedaan (en afgehaakt omdat ik het haatte)… en op mijn vorige opleiding heb ik veel meiden moeten helpen met sollicitatiebrieven.

Ik ga hem kopiëren en de foutjes eruit halen :slightly_smiling_face:

Eventuele fouten voorbehouden! Ook ik ben maar een mens
-------
-MIJN GEGEVENS/ADRES-

Plaatsnaam waar de brief geschreven is, datum

• NAAM BEDRIJF –

Geachte heer, mevrouw,
Graag wil ik een open sollicitatie doen voor de functie -?-. Naar aanleiding van de site van het hotel -NAAM HOTEL-, spreekt mij de functie -?- erg aan en wil ik graag hier naar solliciteren.

Mijn naam is -??- en kom uit -??-. Momenteel zit ik in mijn laatste jaar van de havo op het -naam school- Na mijn examens heb ik genoeg tijd om vaardigheden en kennis op te doen die ik in de toekomst graag zou willen toepassen, zoals bijvoorbeeld het sociaal contact onderhouden met toeristen en het ontwikkelen van mijn taalvaardigheden.

Mijn sociale vaardigheden probeer ik al verder te ontwikkelen door middel van mijn bijbaan als kassamedewerker bij -??-. Inmiddels werk ik hier ruim twee jaar. Ik wil graag dat ze met een goed gevoel de winkel verlaten. Mijn sociale karakter komt goed van pas in dit werk. Ik praat graag op een correcte manier met de gasten/klanten en ben bereid om ze te helpen in alle situaties. In een stressvolle situatie kan ik rustig handelen. Niet alleen kan ik in een stressvolle situatie handelen, ook vind ik dit erg uitdagend, omdat je niet van te voren weet wat er kan gebeuren.

Graag hoop ik mijn sollicitatie mondeling toe te mogen lichten. Heeft u naar aanleiding van mijn bijgevoegde C.V. nog vragen, kunt u ze gerust stellen.

Met vriendelijke groet,

• RUIMTE HANDTEKENING-

Voor- en achternaam.

Bijlage: curriculum vitae

--------------
Dit is maar gewoon een standaard opzetje, je kunt er nog een eigen draai aan maken, als je dat wil :slight_smile:
Nog tips voor je voor in de toekomst:

• Altijd beginnen met een korte inleiding, waar je bijvoorbeeld het bedrijf hebt gezien (op internet, in de krant)
  • Je sollicitatiebrief is je visitekaartje… Bedrijven verwachten vaak dat de basisregels van een brief goed worden toegepast
  • Altijd een afsluitende zin gebruiken, zoals ik dat nu ook bij jouw brief heb gedaan. Dus naast ‘Met vriendelijke groet’ of ‘Hoogachtend,’ komt er nog een afsluitende zin VOOR.
  • Hou je aan de standaard opzet: Inleiding, kern, slot.

Super!! Dankjewel :slight_smile:

Ik heb nu nog geen specifiek bedrijf. Ik mail gewoon wat in de rondte voor seizoensbanen!

Thanks! Ga ff kijken!