Sollicitatie

Heey dames,

Ik heb gisteravond gesolliciteerd bij de Deka en heb deze ochtend gelijk een mail gekregen dat ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Er staat ook dat ik mn bankpas en mijn paspoort/ID moet meenemen. Dit is de eerste keer dat ik ergens solliciteer en t is dus allemaal nog nieuw. Van vriendinnen heb ik gehoord dat je gegevens pas doorgeeft als je bent aangenomen?
Betekent dit dat ik dan gelijk ben aangenomen of? En wat kan ik verwachten bij zo’n sollicitatiegesprek??

Alvast bedankt x

Het zou kunnen dat ze je willen aannemen maar even willen zien of je wel echt leuk bent en gemotiveerd er in staat en dat je daarom je gegevens moet meenemen. Dat is alleen nodig als je aangenomen bent dus als je dat niet bent zou ik het ook nog niet doorgeven.

Ik moest mijn ID etc ook gelijk meenemen op sollicitatiegesprek. Ik was ook direct aangenomen. Ik zou er nog niet vanuit gaan dat je bent aangenomen, want als je dan niet wordt aangenomen lijkt me dat nog al kut haha.

Ik heb nog maar twee sollicitatiegesprekken gehad, maar bij beide gesprekken kreeg ik vragen als; waarom ik daar wou werken, want mijn positieve / negatieve eigenschappen zijn, hoeveel ik zou willen werken etc.

Succes!

Dat je je pas etc. mee moet nemen betekent dat ze enorm geïnteresseerd zijn in je, en dat (mits je het gesprek goed afrond) je daar aan de slag kan.
Tijdens dat gesprek zul je vragen krijgen over je positieve en negatieve eigenschappen. (Let op; negatieve eigenschappen zijn in dit geval meer “onzekerheden” waar je aan kan werken. Zeg dus dingen geen dingen als: ik vind het lastig om op tijd te komen oid.) Verder zullen ze vragen waarom je daar wil werken, welke dagen, hoeveel uur etc.