Hey meiden!
Ik zit nu al zo lang zonder werk en ik word nooit uitgenodigd voor een gesprek.
Ik denk zelf dat mn motivatiebrief niet goed genoeg is aangezien ik voor de rest echt helemaal aan de eisen voldoe.
Nu heb ik een vacature gezien voor bij de xenos en dat lijkt me zoooo leuk alleen ik ben echt bang dat ik weer niet uitgenodigd word.
Ik vroeg me af of mensen me misschien wat tips kunnen geven en misschien kunnen helpen hoe ik kan beginnen.
Zelfverzekerd zijn.
Geen motivatie brief geven, maar langs gaan bij de vestiging zodat jij een gesprek kunt voeren .
Misschien kan je andere mensen (je ouders, vriendinnen die al wel een baantje hebben) even naar je sollicitatiebrief en CV laten kijken?
Misschien kan je ook iets met de redenen die ze geven wanneer ze je afwijzen voor het baantje?
Je zou m eens hier kunnen posten? Of je mag me een pb sturen dat ik er even naar kijk. Het is namelijk moeilijk om tips te geven over een sollicitatiebrief die je nog niet kent. Origineel zijn, geen spelfouten, iets over het bedrijf er in vermelden wat je aanspreekt en die blabla.
Ik zit momenteel ook helemaal in de sollicitatieprocedures en heb al wat gesprekken erop zitten (helaas nog geen baan). Ik wil best even naar je brief kijken als je wilt, je mag mij een PB sturen.
Mensen geven geen reden waarom ik niet uitgenodigd ben dus dat vind ik wel erg jammer.
Het is echt een motivatie en geen sollicitatiebrief en dat maakt het voor mij een stuk lastiger
Ik werk ook in een winkel en we laten nooit een sollicitant zo een gesprek voeren o.i.d. :’) Misschien dat het op sommige plaatsen werkt, maar ik weet dat het ook averechts kan werken.
dat heb ik dus ook!
ze zeggen dat ik dan maar gewoon een sollicitatie formulier moet in vullen…
Oh echt? Ik kreeg juist te horen dat ze het fijner vonden dat je, je gezicht laat zien en vraagt of er tijd is voor een gesprek of eventueel een afspraak ervoor kunnen maken en dan een CV achterlaten.
Maar misschien werkt het inderdaad niet voor elk bedrijf!
Je kunt gewoon de reden vragen waarom ze je niet uitnodigen. Vaak als ik een e-mail heb ontvangen met het bericht dat ik niet ben uitgenodigd bel ik soms nog even terug om te vragen waarom niet, en of ze eventueel nog een andere positie weten die beschikbaar is.