sollicitatie in groepsverband

Hoi, Ik heb a.s woensdag een sollicitatiegesprek bij de ah voor de functie vakkenvuller
nu zei degene die ik aan de telefoon sprak dat ze ‘ons’ om 16.00 op ging halen omdat dit in groepsverband gaat ik snap niet echt hoe dit te werk gaat (ja ik had het kunnen vragen maar dit bedenk ik me pas achteraf) op internet staat dan dat je opdrachten samen moet gaan doen of presentaties geven maar dat gaat dan over serieuzere banen en niet over een bijbaantje voor een 16- jarige dus heeft iemand hier ervaring mee… en hoe kan ik mij hier het best op voorbereiden?

Bij een sollicitatie voor een bijbaantje in de supermarkt zal ik niet al te veel verwachten. Het is meestal meer een kennismakingsgesprek (Zo was het bij mij aantal jaar geleden), dan een echt ‘solliciatiegesprek’.

Ik heb voor stage ook een sollicitatie in groepsverband gehad en vond dat juist veel makkelijker dan een één op één gesprek. Dus bekijk de vacature nog eens door met wat ze van je verwachten, vraag aan vrienden of familie die dezelfde baan doen hun ervaringen en verder wees gewoon jezelf!

Ga er maar vanuit dat ze gewoon meerdere mensen hebben uitgenodigd (waarschijnlijk omdat er veel hebben gereageerd op de functie of omdat ze meerdere mensen nodig hebben) en dan is het makkelijk om de sollicitaties in één keer te doen! Waarschijnlijk mag je gewoon iets over jezelf vertellen, misschien wat kleine opdrachten doen (bijvoorbeeld als je aan het werk bent en er komt een klant iets vragen, wat je dan doet) Laat zien dat je enthousiast en klantvriendelijk bent en behulpzaam! En trek er niet te hard aan, komt goed!

Sollicitaties voor supermarkt bijbaantjes stellen niks voor, meestal is het gewoon een kennismakingsgesprek.