Sollicitatie gesprek

Hey girls.

Ik heb om half 2 een Sollicitatie gesprek bij de Vomar. Hij zei dat me sollicitatie brief er erg netjes uit zat en me dus wilt spreken. Nou het is bijna zo ver… maar dit is de eerste keer dat ik ga solliciteren. Ik ben zó zenuwachtig, ik weet gewoon niet wat ik moet doen, hoe ik moet overkomen en wat voor vragen ik krijg. Ja ik krijg de vraag waarom ik hier wil werken, maar wat voor vragen krijg je nog meer in een sollicitatiegesprek? & vakantie vriend die ik erg leuk vind, komt af en toe een weekend slapen, maar dan wil ik dus niet gaan werken. Hoe moet je dat regelen? &wat moet je allemaal mee?

Graag snel een reactie! kusx

uhm ja de vragen zijn verschillend
waarschijnlijk inderdaad waarom je er wil werken
en je moet gewoon jezelf blijven
hij of zij snapt vast wel dat je zenuwachtig ben en dat kun je dan ook gerust zeggen

alvast succes, hou je hoofd koel!

het is beter dat je het gelijk zegt als je vrij wilt xD doe ik namelijk ook altijd na mijn 100 duizend baantjes die ik heb gehad xD
en je krijgt echt van die vragen:

Wat is je motivatie? en dan zeg je niet geld, maar; het lijkt me een leuke ervaring om hier te werken.
Wat zijn je hobby’s? (stel voor je gaat naar een restaurant en dat betekent conditie) mnou joggen sporten enzo xD HAHAHA

en dan wordt ik altijd aangenomen xD maar je moet ook wel beleefd zijn x]
het is echt no big deal ofzo gewoon relax praten net als met je vrienden xD

meer reacties? ik heb echt hulp nodig

Ik zou even vantevoren goed op een rijtje zetten waar je allemaal goed in bent :stuck_out_tongue: en nadenken hoe je dat kan vertellen zonder dat je heel arrogant over komt

Wees jezelf.
Kom wel overtuigend over,
Kleed jezelf netjes, maar niet dat je je niet prettig voelt.

Gezonde spanning is juist goed, dat betekend dat je dit serieus neemt.
Geef bij binnekomst en bij vertrek altijd een hand aan degene die het gesprek met je doet.
Vertel je kwaliteite, dus wat je goed kan, maar vertel ook dingen die je moeilijk vindt en waar je dus aan moet werken.
Kom neutraal over alsof je met een goede vriendin zit te kletsen, dat is de betse manier om gewoon als jezelf over te komen.
Succes.