sollicitatie-gesprek TIPS?!

Hiii,
Ik heb vanmiddag mijn eerste sollicitatie-gesprek, heeft iemand misschien nog tips?

kuss

Kleed je netjes, en niet te bloot. Het is warm buiten, maar daardoor hoef je nog niet met een decolleté te lopen van hier tot Tokio. Verder staan er volgens mij heel veel tips op internet, maar dit was 't eerste dat in me opkwam.

Netjes aankleden inderdaad. Weet niet waar je gaat solliciteren, maar over het algemeen kun je beter een beetje te netjes komen dan een beetje te casual. Ook geen kilo’s make-up of liters parfum, gewoon normaal. Zelfde geldt voor je sieraden.

Ga niet constant zitten lachen, maar probeer altijd met een glimlach te spreken en wees enthousiast, dat heeft voor mij tot nu toe altijd heel goed gewerkt. en ze vragen altijd naar je sterke en je zwakke punten, dus denk daar een beetje over na. En natuurlijk goede argumenten waarom jij deze baan wil.

Succes :slightly_smiling_face:

Probeer je voor te bereiden op welke vragen ze kunnen stellen. Ik weet niet waarna je solliciteert, maar als het gewoon een bijbaantje is dan vragen ze vaak waarom je daar wil werken. En ook misschien waarom ze jou aan moeten nemen in plaats van iemand anders. Als het echt voor een vaste baan is kunnen ze ook vragen naar de sterkte en zwakke punten.
Een open houding is ook belangrijk, dus niet met je armen over elkaar gaan zitten bijvoorbeeld. En gewoon vriendelijk antwoorden op de vragen.

Dit mag in het algemene bijbaantjestopic.