Sollicitatie bij Lidl

Hey Girsceners!

Morgen heb ik mijn allereerste sollicitatiegesprek ooit! Ik heb morgen mijn eerste kennismakingsgesprek bij de Lidl. Ik heb daar gesolliciteerd als Hulpkracht (ben 16 jaar). Nou heb ik wat vraagjes:

• Eerste kennismakingsgesprek is dat hetzelfde als sollicitatiegesprek? Zo nee, wat is het verschil in vragen etc.
  • Wat voor vragen kun je verwachten?
  • Iemand nog tips tegen de zenuwen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen (het liefst natuurlijk iemand die bij de lidl heeft gewerkt of daar nog werkt!)

Xx

Eigenlijk kun je dit beter vragen in het bijbaantjes topic, maar goed.

• Ja dat is ongeveer hetzelfde.
  • Vragen over motivatie, beschikbaarheid, bereidheid om in het weekend en op zondagen te werken, misschien vragen over doorgroeien in het bedrijf?
  • Gewoon normaal doen, niet speciaal op gaan maken ofzo.

Succes!

Je krijgt zo´n beetje altijd de vraag ´vertel eens wat over jezelf´ of ´waarom solliciteer je bij ons bedrijf´. verder inderdaad altijd jezelf blijven en naar waarheid antwoorden. Dat is voor beide partijen wel zo fijn.
Succes!

Ik heb daar in juni gesolliciteerd, de procedure bestond uit 2 ‘gesprekken’.
Gesprek 1 was met iemand van het management die vroeg ‘vertel eens wat over jezelf’ en ‘waarom wil je hier werken en op welke dagen’ en die zei toen na 10 minuten ‘nou volgende week is je tweede gesprek maar dat zal meer bestaan uit het tekenen van de formulieren’ wat ook echt zo was dus eh ja appeltje-eitje bij mij

Ga je inderdaad niet hevig opmaken en/of extreem lange nagels/nagellak. Ze willen geen “mode tutje” maar iemand die “hard” werkt.

Verder blijf jezelf, vaak stellen ze geen moeilijke vragen. En zeg ook niet op de vraag waarom wil je hier werken. Omdat ik geld nodig heb (alloewel dat vast wel de reden is)

Ja dat is mijn reden ook haha! :flushed:

Dus gesprek 1 was zeg maar sollicitatiegesprek en gesprek 2 was papieren tekenen?
Zeiden ze gelijk of je was aangenomen? En gingen ze ook nog vragen stellen bij het tweede gesprek?

Bij mij ging het bij mijn bijbaantjes inderdaad ook zo! Gesprek 1 is gewoon kennismaking, wat over jezelf vertellen, en als dat oke is nemen ze je vaak wel aan hoor!

2e “gesprek” was bij mij ook papieren tekenen, maar geen vragen verder, dan ben je gewoon aangenomen!