hoi!
ik wil heel graag soliciteren bij een dierenwinkel,
en nu moet ik dus een solicitatiebrief mailen,
en daar ben ik eigenlijk niet zo goed in ):
dus kan iemand me misschien helpen?
kan met google wel wat hulp vinden maar dat is ook niet alles…
Ik weet het ook niet zo goed, maar ik denk dat het belangerijk is dat je vertelt hoeveel werk ervaring je hebt, en wat voor een ervaring. en ook waarom je graag daar zou willen werken; zeg dus niet “voor het geld” Maar bijvoorbeeld “ik wil graag werk ervaring op doen voor later, en dit lijkt me een geschikte plek, en het past binnen me interesse gebied”. en misschien moet je ook wat vertellen dat het je leuk lijkt om nieuwe dingen te leren.
ik weet niet of je er wat aan hebt, en of je dit bedoelde maja
tip: begin de brief nooit met ik in de eerste zin!
voor de rest kun je eigenlijk niet heel veel fout doen en zoals evora al zei is het belangrijk om te laten zien dat je er echt graag wilt werken maar niet vanwege het geld. (Ook al speelt dit natuurlijk wel een rol (a))
Miraya xxxxxx
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
naam winkel
t.a.v. xxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxx, 27 april 2011
Betreft: solicitatie parttime winkelbediende.
Geachte xxxxxxxx,
In de krant zag ik een advertentie over een vacature in uw winkel. Ik werd meteen enthousiast en ik wil graag voor deze functie in aanmerking komen.
Mijn naam is Miraya xxxxxx en ik ben 18 jaar oud. Ik ben een echte dierenliefhebber. Ik heb zelf al veel huisdieren gehad en momenteel heb ik twee honden en twee fretten. Ook zorg ik wel eens voor de katten en de hond van mijn zus. Ik vind het ontzettend belangrijk dat dieren goed verzorgd worden, daarom zou ik het leuk vinden om in uw winkel te komen werken.
Ik werk momenteel bij parttime Kruidvat in xxxxxx ( +/- drie uur per week).Ik heb het er wel naar mijn zin, want ik vind het leuk om met mensen te werken, maar ik zou mijn carrière graag een andere wending willen geven. Mijn contract loopt in juni af, maar ik zou misschien wel eerder kunnen beginnen.
Ik hoop snel iets van u te horen. Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn brief.
Met vriendelijke groet,
Miraya xxxxxxxx
hij is wel erg kort…
ik vind m wel goed toch! alleen zou ik niet zeggen van ik wil u danken voor t lezen van mijn brief…
hmm, ja daar twijfelde ik al over…
^ Langer is niet perse beter! Dit is een goede lengte hoor. Maar ik zou wel niet geachte blablashop zeggen, maar gewoon geachte (: Stuur ook een mooie foto van jezelf bij!
ik vind m er goed uit zien. alleen ik moest even lachen toen je zei: ‘maar ik zou mijn carrière graag een andere wending willen geven’. klinkt nogal serieus voor een bijbaantje… en die bij voorbaat dank hoeft ook niet… verder wel heel goed
oke dankje ^^
Ik heb een tip voor je!
Zorg voor een goede BEGINZIN. Het belangrijkste is dat het pakkend en orgineel is. Die mensen lezen namelijk in elk mailtje al ‘ik zag uw blabla in de krant’ of een andere standaard zin. Als je een orginele zin hebt is het pakkend.
Wat ik bijvoorbeeld een keer heb gedaan als beginzin is:
[i]Dag ‘naam’,
Geen gelikte sollicitatiebrief of standaard gereutel. [/i]
En dan een leuk verhaaltje ervan maken.
Ik snap dat niet iedereen zoiets durft of wil, maar bij deze, ik ben nog nooit afgewezen voor een gesprek :’)
Voor de rest vind ik je brief goed!