Sociologie

Hoi allemaal,

Dit jaar zit ik in 5VWO en ik ben me aan het oriënteren op studies voor volgend jaar. Ik weet vrij zeker dat ik wo sociologie wil gaan doen, maar nog niet in welke stad. Het lijkt me fijn om ervaringen te horen van mensen die nu sociologie stureren; hoe bevalt de studie, sluit hij aan op je verwachtingen etc?

Ik zit te twijfelen tussen Nijmegen, Utrecht en Tilburg… Hoe verschillen deze steden? Ik heb tot nu toe alleen nog gekeken naar kwaliteit van de studie, en nog niet echt naar de steden zelf… Ik hoor graag jullie meningen over deze steden :slightly_smiling_face:

Dankjewel:)

Hee,

Wel een beetje laat, maar ik dacht aangezien je toch nog een jaar hebt kan je deze informatie nu ook nog wel gebruiken haha:)

Ik woon zelf in Nijmegen dus kan je daar in ieder geval iets over vertellen.
Ik vind Nijmegen een hele leuke stad het centrum oud is. Je hebt dus overal kleine steegjes en doorgangen. Zelfs na 3 jaar hier wonen kom je nog tot ontdekkingen. Verder is het studentenleven er echt heel tof. Buiten de kroegen waar de ‘niet-studenten’ komen heb je dus ook nog een aantal studentenkroegen. Veel terrasjes en eetgelegenheden zijn er te vinden in de stad.

Ik neem aan dat je op kamers gaat en zo niet, dan raad ik het je toch aan! De Huizen prijzen zijn niet zo duur als in Utrecht (voordeel!). Gemiddeld betaal je voor 12 m2 ongeveer 300 euro en voor 16 rond de 350. Je hebt natuurlijk goedkopere en duurdere kamers, ligt er ook aan waar je wil wonen.

Als je nog specifieke dingen wil weten, hoor ik het wel!

Je kan mij een pb sturen als je meer info wilt/vragen hebt over sociologie :slightly_smiling_face: