socially awkward? HELP

Hoi allemaal!
Ik zit ergens mee en hoop hier mijn hart te kunnen luchten.
Ik voel me namelijk snel socially awkward, dat houd in dat ik me snel ongemakkelijk voel wanneer ik bijv. nieuwe mensen ontmoet. Dit heb ik heel erg. Ook als ik in een grote groep ben. Meestal hou ik me stil wanneer iedereen praat. Wanneer iemand tegen mij begint te praten, haak ik het gesprek weer zo snel mogelijk af. Dit had ik eerder nooit, het gebeurde nadat ik gepest werd op school 2 jaar terug. Sindsdien doe ik dus zo. ‘‘Praten’’ met iemand heeft eigenlijk ook geen nut hiervoor. Ik zit hier verschrikkelijk mee aangezien mensen me hierdoor sneller ‘‘raar’’ vinden. Ik heb ook niet super veel vrienden. Nouja, ik heb ze wel maar heb moeite met het contact houden. Ik ben bang dat ik me awkward ga voelen bij bijv. afspreken. Ik weet dat dit raar klinkt, en dat is het ook. Ik vind het zelf verschrikkelijk dat ik zo doe, maar het lukt gewoon niet het te stoppen! Het komt niet door onzekerheid, want dat ben ik absoluut niet :bowing_man: Hebben jullie misschien tips?
X

meid geen engels gebruiken als je het niet kunt :wink:
komt duidelijk door het pesten dus praat daar met iemand over

Uhm, mag ik vragen wat er mis is met mijn engels?? Want alles klopt lijkt me?

‘‘social awkward’’ is niet correct.

Alles hoeft ook niet correct te zijn :flushed:

Als je niets aardigs te zeggen hebt kan je maar beter gewoon niets zeggen. Iedereen maakt foutjes en dat is ook totaal niet waarvoor de ze hier is toch? Beetje rare reactie dit.

Inderdaad!

Ik snap je probleem wel, ik heb een beetje hetzelfde gehad. Met vreemde mensen praten en in een groep meepraten ligt waarschijnlijk buiten je comfortzone waardoor je je snel niet op je gemak voelt, en daar is niks raars aan. Kan ook zijn dat dat gewoon is hoe jij bent.