socialer worden

Ik ben niet een verlegen iemand, als ik met vrienden of bekenden ben doe ik gekke dingen en ik sta ook het liefst op de voorgrond. Ik heb alleen een probleem dat ik heel graag wil veranderen, ook met het oog op de toekomst (ik wil de media in). Altijd als ik nieuwe mensen ontmoet, klap ik een soort van dicht. Ik voel me niet verlegen ofzo, maar ik weet noot waarover ik moet praten, wat ik moet zeggen, enz. Heeft iemand tips hoe ik dus wat socialer kan worden? Dus dat ik me met vreemden ook war meer gedraagt zoals ik bij vrienden ben ofzo. Ik zou heel graag tips willen krijgen en kent iemand misschien ook een boek hierover?

Begin gewoon vrolijk tegen iemand te vragen en maak een opmerking over zijn of haar haar, dat die leuk zit. Of een leuk shirtje aan heeft.
Gewoon een of andere random opmerking, je zult zien dat het gesprek vanzelf wel op gang gebracht word.

hier heb ik inderdaad ook af en toe last van, dat ik tegen onbekenden niet weet waar ik over moet praten, terwijl ik eigenlijk altijd heel open ben en altijd gezellig en gek doe! maar weet ook niet waar dit aan ligt,
en hoe ik het moet veranderen weet ik ook niet :stuck_out_tongue: sorry!

nah, ik heb hier ook wel last van…

Ja, met mensen van mijn leeftijd heb ik het minder. Maar ik bedoel meer. Uh, Ja, dit wordt een heel raar voorbeeld, maar ik had laatst een première en met dat soort mensen kan ik dus echt moeilijk praten ofzo. Ja. Ik probeer een goed voorbeeld te zoeken. Hm. Wat ik eigenlijk beter wil leren, is socializen.

Je hebt gewoon echt van die mensen die met elk willekeurig persoon een goedlopend en interessant gesprek kunnen hebben. Maar dat lukt mij gewoon niet. Ik stel niet de goede vragen, geef niet de goede antwoorden en de grapjes die ik normaal maak kan ik niet maken, dan kom ik er niet op ofzo.

Ik herken je probleem… :blush:

Oh dat heb ik ook wel. Ook met mijn schoonouders, dan klap ik ook nogal dicht, terwijl ik hen best goed ken. Vervelend inderdaad.

ik herken dit uit duizenden.
bij mijn vrienden ben ik zo druk, en gek. maar in t openbaar laatmaar zeggen, heel stil en verlegen.

upje!

Ben jij mij? :astonished:

Woowh, blij om te lezen dat ik niet de enige ben! Bij mijn vriendinnen ben ik heel gek en druk en grappig. Maar bij anderen voel ik me nogal saai. Ik heb ook het gevoel dat ze me saai vinden. Ik weet niet waar ik over moet praten mijn hoofd is dan zeg maar ‘‘leeg’’ Er komen geen leuke onderwerpen in me op. Ik weet niet wat ik eraan moet doen :l

Dat heb ik ook heel erg, en het duurt bij mij echt ook heel erg lang voordat ik wel mezelf kan worden bij die mensen, en gewoon vrolijk kan zijn. Echt vervelend…

Dat had ik een tijdje geleden ook, maar ik ben vorige zomer eens alleen
op kamp gegaan en dat heeft me wel geholpen om nieuwe mensen te leren kennen en er durven tegen te praten (wat ik daarvoor niet durfde) Je durft dan veel sneller tegen vreemde mensen te praten want je wilt daar toch wel wat mensen leren kennen en niet alleen blijven rondlopen… dus misschien zou je dat ook eens moeten proberen?

Ha ik heb echt exact hetzelfde probleem! Echt heel irritant! Ik denk niet dat daar een oplossing uit een boekje voor is eigenlijk. Geen vaste oplossing. Ik denk dat dit met de tijd weggaat, als je meer in contact komt met mensen etc. Komt wel goed (:. Iig fijn dat er meerdere mensjes zijn die dat probleem hebben.

Tja,
ik voel me ook meer op mn gemak bij mensen die ik ken.
ik heb eigenlijk geen tips, sorry!

Ik heb precies hetzelfde probleem… En dan vooral bij jongens. Ik weet NOOIT wat ik moet zeggen, tenzij ze abnormaal nerdy zijn. En ook heel erg bij oudere mensen.
Ik vind het echt heel stom van mezelf T__T

Ik heb ook precies hetzelfde. Ik zou ook wat tips willen.

UP

Oh ik heb echt exact hetzelfde! Mijn ex was helemaal verbaasd over hoe stil ik was toen ik zijn familie ontmoette want ik zeg normaal echt direct alles wat ik denk. Maar ik probeer heel hard te veranderen, het lukt alleen niet zo goed haha.

Zelfde probleem alleen ik heb het nodig om wat meer te kunnen doen op het werk.

Dit topic moet ik volgen (’: