Sociale problemen

Ik had ook altijd problemen om dingen te zeggen. Nu praat ik alleen maar onzin en praat ik mijn vriendinnen de oren van hun kop.

Misschien kun je eens voorzichtig aan dat meisje vragen of ze naast je wilt zitten in de les?
Of haar op hyves/facebook (en wat er wel nog niet allemaal is) toevoegen en zo met haar aan de praat komen?

Ik herken mijzelf daarin heel erg. Ik zou gewoon naar dat meisje toegaan die net als jou is. Dan kun je samen erover praten en dan hebben jullie het gezellig maar dan op een ‘stille’ manier. Ik had dat ook, en nu ga ik om met twee heel aardige meisjes waarvan 1 ook zo is, en met z’n drieën kunnen we daar heel goed over praten!

Veel sterkte!

Oh en telefoonangst, echt erg is dat. Wij hebben dus zo’n ‘telefoonboom’ in de klas, dus als er een uur uitvalt moet je elkaar bellen. Ik moet dus twee jongens bellen die allebei heel erg druk zijn. Ik heb er zo’n hekel aan, maar als ik dat eenmaal gedaan heb, voel ik me opgelucht en het gaat steeds iets beter. :’)

Het is toch niet OF, OF?
Je kunt toch met meerdere ‘groepen’ omgaan? Ik heb een hekel aan van die groepen maargoed.
Ik denk dat het goed voor je is om nieuwe mensen te leren kennen. Ga op een sport ofzo. En ga wat vaker naar buiten, ja ik weet natuurlijk niet wat je normaal doet, maargoed. -Als je dat nooit doet- ga een keer met iemand maccen, gewoon even een uurtje buiten klooien, dan kom je zat mensen tegen. Die kent weer die, en die kent weer die en die, zo komt het vanzelf wel op je af.
En verder denk ik dat je het gewoon moet doen, niet denken, gewoon doen.

ok dit is misschien wel handig want ik ben zeg maar niet zo’n meisje maar ik ken wel zo’n meisje…

ze is wel aardig maar dat is misschien een beetje het probleem want ze is zeg maar “te aardig”… en als we dan praten praat ze wel mee, maar ze heeft nooit zelf verhalen. ze reageert alleen maar en dat wordt op een gegeven moment ook heel duidelijk.

dus het is wel zo: het maakt niet uit wat je zegt, als je maar iets zegt. maar dan wel een verhaal met een beetje inhoud. iets wat je zelf hebt meegemaakt, of iets wat je hebt gehoord (…oh! ik heb ooit gehoord van een meisje die…)

ik hoop ehct dat dat een beetje helpt, want het klinkt heel kut de situatie waar je nu een beetje in vast zit… maar het wordt vast wel beter!