Sociale problemen

Ik voel me de laatste tijd echt heel kut/depressief enz…
Ik heb het gevoel dat m’n vriendinnen me niet mogen omdat ik gewoon stil ben en nooit zo veel praat, maar daar kan ik niks aan doen; zo ben ik gewoon.
In de pauze zitten we altijd met z’n 8en. En dan praat iedereen met elkaar en dan zit ik er alleen bij. Mijn beste vriendin zit nu in 3 havo en ik in 3t, maar zij gaat in haar klas met 3 andere meiden en die drie meiden zitten ook altijd bij ons aan tafel. En met een van die drie meiden die in mijn beste vriendins klas zitten, gaat mijn beste vriendin de laatste tijd veel mee om. Ik bedoel ze praat in de pauze bijna nooit meer tegen me, en als ik bijvoorbeeld naar huis ga en zij heeft nog les, dan zeg ik oke doei tot morgen enzo. En dan zegt zij gewoon heel snel doei en kijkt ze de andere kant en dan gaat ze weer met die meisje uit haar klas.
En in de klas ga ik met 2 meiden ‘om’. Maar dat gaat ook niet helemaal goed. Ze praten altijd met elkaar en dan voel ik me buitengesloten. Ik wil wel met ze praten maar ik weet nooit waar ik over moet praten met hun… Ze lachen om dingen die ik niet eens grappig vindt. Ze doen nooit hun huiswerk en zitten altijd met elkaar te lachen in de les, maar ze worden er nooit eruitgestuurd of wat dan ook.
Volgens mijn mentor ben ik de serieuste(is dat een woord?) uit mijn klas, ik ben ook een van de besten uit mijn klas maar zo zijn mijn vriendinnen niet zeg maar…
Er zit ook zo’n ander meisje bij mij in de klas en zij is net als mij en zij gaat ook met een paar meiden om maar nooit zo vaak, ik wil best met haar omgaan maar ik wil hun ook niet in de steek laten omdat ik al sinds de 1e klas met ze omga(met hun alle :sunglasses:, en ik kan ook niet met hun allebi tegelijk doen omdat mijn vriendinnen dat meisje uit mijn klas niet mogen.
Heeft iemand tips ofzo want ik voel me helemaal niet goed

Ik had vroeger ook altijd moeite met te weten over wat te praten enzo… maar mijn broer zei eens dat mensen echt geen zier geven over wat je zegt, zolang je maar iets zegt. Maakt niet uit, wat maar in je opkomt.

Een groot deel van jouw problemen nu liggen aan je puberteit, dat wordt minder met mate dat je ouder wordt. Dat maakt het voor jou nu niet beter, maar het is maar dat je het weet. Ik zou je vriendinnen nog niet opgeven, het is niet omdat je in een paar punten verschilt, dat ze niet goed voor je zijn.

Praat eens met hen.

-

Same here, ik ben ook geen prater en zit er ook best mee…

ja je vriendinnen vind je waarschijnlijk “saai” want je praat niet veel. maar verdiep je is in hun gesprekken waar hebben ze het over??? praat dan eventueel mee… al weet je er toch nog niet zoveel van af of boeit het je niet toon dan wel intresse… ik heb ook moeite met praten op me werk ook… maar toch vraag ik wat ze gaan doen van het weekend (op vrijdag dan xD) en hoe het thuis zit en alles… Je “leert” vanzelf praten als je je mengt in andere gesprekken… Je geeft aan dat je sireus bent het is af en toe ook leuk om gewoon het gekke meisje uit te hangen :stuck_out_tongue: en je hoeft je niet te schamen voor niks niet? het zijn immers je vriendinnen toch

Misschien bedoel je het ook, maar zij is bang dat haar vriendinnen háár saai vinden, en niet dat zij hen saai vindt.

Precies hetzelfde bij mij
upje voor jou :slightly_smiling_face:

Ga gewoon praten met dat ander meisje uit je klas die ook niet zo’n prater is.
En als je 8 vriendinnen vragen waarom je hun in de steek laat zeg je gewoon; ja ik voel me beetje buitengesloten door jullie

uppie (:

ik had dat ook vroeger echt superhard dat ik stil werd genoemd enzo
en nu zeggen ze dat ik niet kan stoppen met praten haha (:
nou bij mij heeft het feit van heel veel nieuwe mensen leren kennen me geholpen,
als je nu gewoon met mensen omgaat waar je veel tegen hebt te zeggen, gaat het gewoon vanzelf,
gewoon zeggen wat in je opkomt ;p

Hetzelfde geldt voor mij.

Ik ben echt heel druk in de klas samen met mijn vriendinnen, en we hebben lol om de gekste redenen…
Je kan toch proberen met dat andere meisje om te gaan, jouw vriendinnen mogen jou dat dus echt niet op één of andere manier verbieden.

Ik heb precies hetzelfde, alleen zit ik in de eerste en jij in de derde.

Ik hoop trouwens ook dat het snel over gaat. Maar gelukkig zit ik daarmee op school steeds beter in me vel. :ok_woman: Ik zou zeggen wacht de tijd af en probeer met mensen om te gaan die jouw aardig lijken en je niets aan te trekken van je vriendinnen. Je mag omgaan met wie je wilt.
XX

exactly.
ik heb een hekel om te praten ofzo. en ik heb telefoonangst :’)

ik ook :flushed:

up :stuck_out_tongue:

Praat eens een x met dat andere stille meisje, vraag hoe haar proefwerk ging ofzo. Je zit niet aan die andere meiden vast, kijk eens om je heen naar andere meiden. :slightly_smiling_face:

Ik heb precies t zelfde probleem, ik kan heel stil zijn bij anderen. Maar bij mensen die ik goed ken, mijn vriend en vriendinnen, praat ik juist gezellig mee.

Veel succes :slightly_smiling_face: