Sociale fobie...

Zijn er mensen die dat hebben? En wat doen jullie er tegen? Ik ga binnenkort er mee naar de dokter, omdat ik denk dat ik het heb. Ik ben wel benieuwd wat voor hulp ik ga krijgen, en of het zal helpen.

gelukkig niet!

up voor jou en succes!
xx

verplaatst naar lifestyle.

Kan je er iets meer over vertellen?

Ik heb niet echt een fobie, maar ik hou er niet van om nieuwe mensen te leren kennen. echt shit.

Dat heb ik ook geloof ik best wel!

ik heb het niet, maar ik leer er nu over op mijn opleiding.
sterkte er mee in ieder geval, en ik hoop dat je goede hulp zult krijgen:)

Dat heb ik ook zeg maar. Maar als ik dan een tijdje bij de “nieuwe” mensen in de klas zit, kijk ik gewoon wat ze doen, zijn ze wel wat voor mij of niet, en anders stap ik gewoon met onzekerheid op ze af en praat over huiswerk ofzoietsdergelijks. xD

Ik stap nooit zo snel op iemand af XD.
Als ik iemand goed ken enzo doe ik gewoon normaal, maar als ik niemand niet goed ken ben ik niet mezelf.

Fobie is echt een groot woord.

Ik ben zelf gewoon introvert/verlegen, en kijk altijd de kat uit de boom, vooral bij sociale situaties.
Dat gaat nu wel beter gelukkig. Al is het bijvoorbeeld nog steeds niet zo dat ik uit mezelf ‘hoi’ zeg tegen mensen die ik enigzins ken(bijv. collega’s op het werk of mensen op school)Dat voelt een beetje raar vind ik :'3

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_fobie

Bij mij is het echt niet een beetje onzekerheid of verlegenheid, maar het is echt heel erg. Ik weet bijna wel zeker dat ik een sociale fobie heb.

Ik heb sociale angst…

Hmm, ja dat heb ik ook. X’D. Echt stom voelt dat. Maar goed.

Ik heb het niet, ik ben gewoon niet sociaal aangelegd en ben een einzelgänger.

Is er niet zo’n algemeen forum voor mensen die dat hebben? Daar heb je meer kans denk ik :wink:. Maar goed, het is dus nog niet helemaal vastgesteld dat je het hebt? (ook al is de kans groot)? Dus dan hoor je dan pas wat er verder gaat gebeuren enzo (qua ‘behandeling’) of niet?

Haha ja moet je het vooral gaan opzoeken. Dan zou ik wel 10 stoornissen/fobiën hebben :'3

Oké gelukkig ik ben niet de enige xD
Echt ik weet niet wat dat is, denk ook een soort luiheid, dat ik geen zin of puf heb om mn mond te bewegen als ik mensen niet genoeg ken.

Ik probeer het nu zoveel mogelijk uit beleefdheid te doen(zonder erbij na te denken) anders gaan mensen weer denken dat ik arrogant ben ==’

ik weet niet of ik het heb, want ben niet echt onzeker over mij zelf, maar wel ontzettend verlegen!!

Echt ik kijk zeg maar volwassenen niet recht in de ogen, bij vrienden gek genoeg wel, ze zeiden ook op een ouder avond, tegen mijn ouders dat ik heel verlegen lief meisje was, enzo …

en ik weet niet zo goed wat ik meot zeggen enzo… echt balen, mijn moeder zegt als het zo door gaat dat ik naar zo’n training moet…

Ik weet (bijna) zeker dat ik trilangst heb.
Weet echt niet wat te doen.
Durf 't ook niet aan m’n ouders te vertellen,
zeggen toch dat ik me aanstel enzo.
Lig al half jaar van te voren te piekeren over de presentaties die ik moet doen, die er binnekort aankomen, bang om te trillen etc.
En als ik iets besteld heb, hoop ik al vanaf dat ik op de knop “betalen” heb gedrukt, dat ik geen handtekening voor het pakketje hoef te zetten.
't Rare is dat ik het niet heb bij familie en vrienden, maar juist bij de onbekenden. [ Je bent dus bang om te trillen en dat mensen het zien etc. Waardoor je dus juist gaat trillen].
Echt heel sh*t.

Ja bij volwassen werd ik ook altijd heel snel rood als ik ze moest aankijken en er wat tegen zei, dat is nu wel wat minder.

^

Is er echt niemand die het heeft?

Wat houd het in, misschien kan je dit even in de startpost zetten?