Sociale angst op school advies pls

Hoi,

Ik ben 17 jaar en heb sociale angst. Ik heb een hele vervelende klas en wil daarom niet naar school.
Ik heb ook echt vervelende meiden in de klas die denken dat ze wat zijn en dingen achter me rug om zeiden in de introductie week al. Ik wilde niet vooroordelen en uiteindelijk had ik toch gelijk over ze. Mijn sociale angst is zo erg in de klas geworden. En vooral omdat er ook echt drukke leerlingen kunnen zijn.

Ik ga er echt kapot aan, aan van alles en nog wat.
Ik ga waarschijnlijk dit jssr ook niet halen hierdoor wat echt balen zou zijn omdat het komt door bepaalde mensen…

Ik mag ook niet nssr een psycholoog van me moeder.
Ik weet niet meer wat ik moet doen meiden😢 heeft iemand advies voor mij hierover?

1 like

hoi
Dat is echt heel vervelend!
Wat je kunt doen is naar awel.be surfen.
Daar zouden ze je ook kunnen helpen.

Kun je niet naar iemand op school? Een mentor/SLB’er, decaan of vertrouwenspersoon?

Waarom mag je niet naar de psycholoog van je moeder? Misschien wordt het wel vergoed als je je laat doorverwijzen door de dokter. Mentale gezondheid is belangrijker dan geld, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je moeder het niet kan betalen. Of heeft ze een andere reden?

Ja,dat kan zijn dat ze het niet kan betalen of dat ze bang is dat haar dochter als gek wordt verklaard. Het wordt helemaal voorgoed , alleen maar een deeltje. Ik denk 1/3 van het bedrag wordt vergoed.

Ik ben 19 en heb ook sociale angst. De meisjes in mijn klas zijn ook luidruchtig en vervelend. Wat ik de hele tijd doe, is negeren en gewoon met je eigen ding bezig zijn.

Ja dat heb ik ook precies zulke mensen + een meisje die over me roddelt over me uiterlijk terwijl ik haar niet eens ken!!?! Waar zal zoiets aan liggen denk je?

Geen idee onzekerheid of zo. Sommige mensen zijn gewoon op zoek naar drama uit verveling. Er zullen altijd mensen zijn die over mij roddelen, maar ik heb geleerd dat ik daar niets van aan moet trekken. Soms ben ik ook gewoon bang om te zeggen wat ik wil zeggen omdat anderen me al in het verleden pijn gedaan. Leerkrachten bijvoorbeeld vertelden altijd wat ik verkeerd deed en vonden zulke meisjes aardiger omdat ze meer aansloten bij hun persoonlijkheden, terwijl ik meer introvert ben enzo. Ik blijf liever uit hun buurt omdat ze zo harde control freaks zijn. Ze moeten letterlijk tot in details weten wat er in je leven afspeelt zodat ze de kans krijgen om iets kapot te maken.

1 like

Dat is zeker waar!! De luidste kan je echt niet vertrouwen en zeker als ze veel vragen stellen. Ik snap jenhelemaal.

Mocht dit de reden zijn dan kan je bij je huisarts vragen naar een gesprek met de POH GGZ: (Praktijk Ondersteunende Huisarts Geestelijke gezondheidszorg. Dit zijn vaak een aantal gesprekken en valt gewoon onder je basisverzekering!

Dankjewel

Wat een vervelende situatie. Ik zou naar je mentor gaan of naar een vertrouwenspersoon om te zeggen dat je je niet goed voelt in de klas. Misschien kan je naar een andere klas?
Je moet je niks van je klasgenoten aantrekken en gewoon je eigen ding doen. Ze zijn waarschijnlijk gewoon onzeker. Laat je niet gek maken door hun. Als je al weet dat je het jaar niet gaat halen kan je ook een tussenjaar nemen. Misschien kan dit in overleg met je leraar. Veel succes en denk aan jezelf.

je beschrijft precies mijn situatie! Ben de afgelopen twee dagen toch ziek gemeld omdat ik me echt niet meer goed voelde. Woensdag ook terugweg huilend in de trein… het zou zo vervelend zijn als ik dit jaar niet haal door hun, als dat zo is ga ik echt een tussenjaar nemen ja…

Heei ik ben 23 jaar en heb ook last van sociale angst al heel mijn leven. Zelf heb ik tijdens mijn middelbare en opleiding ook erg veel last gehad hiervan. Mensen op mijn opleiding waren zooo gemeen. Misschien kan je dit met je docent/mentor gesprekken of met een vertrouwingspersoon. Veel scholen heeft een speciaal iemand daarvoor. Ik zou hierover echt met een persoon van school over praten want als je het opkropt wordt het van kwaad tot erger (spreek uit ervaring).

Waar ik tegenwoordig achter ben gekomen is dat mensen met een sociale angst zich ‘anders’ gedragen in een omgeving met anderen. Stil zijn, onzeker, vreemd gedragen. Hierdoor zijn we een makkelijke prooi voor dit soort types. Vaak vinden mensen ons raar. Het ligt niet aan ons persoonlijk maar is puur door de angst en het gevolg daarvan. Je bent niet de enige!! :heart:

Ja dat is zeker waar en over dat uitlaten bij een mn mentrix bijvoorbeeld als ik dat doe ben ik bang dat ze het uiteindelijk met de klas bespreekt en dat ze t gaan ontkennen en zeggen van dat ik lieg of overdrijf… en dan haten ze je nog meer omdat je een zogenaamde “snitch” ben. Ik heb dames van 18+ in me klas en gedragen zich als 9 jarige…