Social media agent

Hey meiden! Ik zit net in mijn eerste jaar communicatiewetenschap aan de UvA en heb het hier erg naar mijn zin. Op de FB-pagina zag ik laatst een oproep voorbij komen om te werken bij een social media bedrijf. Ik had toen gesolliciteerd via de mail zonder enige verwachtingen. Vanochtend werd ik echter opgebeld of ik morgen op gesprek wilde komen. Nu heb ik helemaal geen idee wat de functie ‘social media agent’ precies inhoudt, ik kan het niet op internet vinden en ook op hun site werd er niks over verteld… Nu vroeg ik me af of jullie er misschien iets van af weten?

Daarnaast vroeg ik mij ook af hoe ik mij het beste kan voorbereiden op dit gesprek. Ik heb al best veel sollicitatiegesprekken gehad maar die waren allemaal wat informeler. Nu weet ik niet zeker of dit een heel formeel gesprek gaat worden, maar het is niet je ‘doorsnee bijbaantje’ bij de supermarkt bijvoorbeeld. Bovendien werken ze met grote namen zoals WWF en Media Markt. Nu weten ze wel dat ik een eerste jaars studentje ben en verder echt geen ervaring heb in de communicatiewereld, maar alsnog.

Dus: tips? En als je weet wat de functie ‘social media agent’ precies inhoudt, of wat je denkt dat het inhoudt: ik hoor het echt heel graag!

Ik weet niet zeker, maar volgens mij is dat dat je vragen op facebook en twitter beantwoordt? Zeg maar wat NS_online op twitter ook doet enzo?

Misschien heb je hier iets aan;

Success!
Ik denk trouwens dat het een best formeel gesprek gaat worden.
Je gaat met/voor grote bedrijven werken, en misschien is het ook handig om wat informatie & geschiedenis over de mediamarkt & WWF op te zoeken :wink:

Ik denk dat een social media agent reclame maakt voor deze bedrijven, tenminste dat lijkt mij. En ik denk dat er dan moet worden onderzocht hoe mensen het beste kunnen worden bereikt en wat mensen het meeste aanspreekt. Dus ik denk dat ze creativiteit en inzicht van je verwachten. Klinkt wel leuk trouwens!

Thanks voor de antwoorden en de tips! Ga ik zeker eventjes doen hihi. Hoop dat het iets gaat worden…

Social Media Agent is heel mooi benoemd, maar meer dan berichten afhandelen op social media is het niet :wink:
Anyway, het word wel een formeel gesprek inderdaad gezien ze met grote namen werken. Wel leuke bijbaan hoor!