Sociaal pedagogische hulpverlening

Hey allemaal,
Ik zit nu in mijn eindexamen jaar havo, en ik wil hierna graag hbo SPH gaan doen.
Dit lijkt mij een super leuke opleiding.
Het enige wat me een beetje tegenhoudt is de jongens-meisjes verhouding.
Ik hoor dat er vaak echt heel erg weinig jongens zijn.
Is er iemand hier die deze opleiding doet/heeft gedaan die me daar een beetje over kan informeren?
Ik ben erg benieuwd.
Liefs,
Eva.

Wat wil je er precies over weten? Echt iets specifieks over de hoeveelheid meisjes of over de opleiding? Ik doe namelijk geen SPH maar wel een opleiding met alleen maar meiden dus daarover zou ik je wel kunnen informeren.

Ikzelf doe pedagogische wetenschappen. En ja, het is 99% vrouw.
Maar om daardoor niet deze studie te kiezen is echt een hele stomme reden! Daar moet je je echt niet door tegen laten houden. De studievereniging bij mij organiseert bijvoorbeeld regelmatig feesten samen met een studievereniging van een echte ‘‘jongens-studie’’, zo ontmoet je toch wat mannen. Als het de studie is die jij graag wilt doen, moet je je echt niet laten tegenhouden door die scheve verhoudingen hoor! Het gaat om je toekomst.

Ja, informatie over een opleiding met alleen maar meiden inderdaad!

Dat klinkt gelukkig heel leuk! Ik wil me inderdaad niet laten tegenhouden hierdoor. Mijn vriendengroep bestaat nu namelijk voor 80% uit jongens, en dit vind ik juist heel erg leuk. Maar fijn om te horen dat je via school ook veel jongens van andere opleidingen ontmoet!

Een vriendin van mij studeert SPH en het is inderdaad een meidenstudie.