Sociaal Pedagogisch Medewerker

Hoi,

Ik ben 17 jaar en zit nu (voor de tweede keer) in HAVO 4. Ik doe C&M met spaans en dat heeft als consequentie dat ik geen wiskunde A heb. Ik moest namelijk kiezen tussen spaans, wis A, biologie, informatica en M&O als extra vak zeg maar. Maar nu heb ik best een probleem, want ik wil heel graag HBO Toegepaste Psychologie doen maar daar heb je wiskunde A of B voor nodig. Ook word je toegelaten met een mbo diploma op niveau 4. Nu is mijn plan om eerst 3 jaar de mbo-opleiding Sociaal Pedagogisch Werker te volgen en dan door te stromen naar HBO Toegepaste Psychologie.

M’n vraag is: heeft iemand hier misschien ervaring mee of zijn er mensen die deze mbo opleiding volgen? Tips en feitjes zijn altijd welkom! Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten!

-

Je kan ook in de zomervakantie een studie wiskunde volgen, ik heb volgensmij precies hetzelfde profiel als jij namelijk, maar ik zit in mijn examenjaar. Ik heb me aangemeld voor studies waarbij wiskunde niet nodig is, maar mocht ik willen doorstromen naar de universiteit moet ik wel wiskunde hebben. En tegen mij is gezegd dat je dan een studie wiskunde kan volgen, al is dit wiskunde A, als je je diploma daarbij haalt is het goed. Dus lijkt me ook dat dat bij jou kan!

Klopt, dit kan inderdaad. Maar ik vind het niet echt chill om zo’n cursus te doen (die geloof ik ook nog best prijzig is) zonder de garantie te hebben dat ik toegelaten word. De meeste opleidingen hebben namelijk een numerus fixus… Dus het zou goed kunnen dat ik dan niet eens toegelaten word en dan is alles voor niets geweest.

Heeft een van jullie een linkje naar een site waarop informatie staat over zo’n cursus? :’)

Niemand die deze opleiding doet?

-