Sociaal leenstelsel 2015!

Voor de aankomende studenten die het nog niet wisten: Het sociaal leenstelsel wordt voor bachelorstudenten één jaar uitgesteld wat betekent dat je in het leerjaar van 2014 nog gewoon studiefinanciering zal krijgen! Voor de master geld overigens wel 2014 als het jaar dat het sociale leenstelsel intreed.

Bron: http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/6/Sociaal-leenstelsel-voor-studenten-jaar-uitgesteld-1278244W/

Dus wie is hier nog meer gelukkig mee!? :upside_down_face:

IK WEET HET IK BEN ZO BLIJ AAH.

Was niet aangenomen bij de bachelor fotografie van de HKU, maar wel bij de basisopleiding plus. Maar daar zou je dus geen stufi krijgen. Volgend jaar stroom ik automatisch door naar de bachelor, en nu loop ik gelukkig niet de stufi mis. WOEHOE.

Wow nu kan ik misschien nog een tussenjaar nemen :grinning:

Super voor je :grinning:!

Net nu ik besloten heb vwo te gaan doen. Fijn :’)

En: "Van studenten die een ‘specifieke meerjarige masteropleidingen met maatschappelijke relevantie in tekortsectoren’ hebben gevolgd, wordt een deel van de schuld kwijtgescholden"http://www.nu.nl/politiek/3494957/bussemaker-stelt-invoering-leenstelsel.html

Maarja welke studies zijn dat?!

Ik ben ook echt blij!

X een mbo’er die wilt doorstuderen haha (:

Ik zit nu in 4 havo, maar ben hier blij mee!

Neeee, nog 1 jaartje extra! Ik zit nu in vwo4 :frowning_face:

Sparen dus, ook al moet ik nog 3 jaartjes HBO.
Toch vraag ik me af hé, zal dit een ontzettend groot drama worden en na één jaar alweer worden teruggedraaid? Ik ben benieuwd.

Van uitstel komt afstel hopelijk! Zit nu in 4VWO

Jippie…
Anders was ik net op 1 jaar de Stufi misgelopen

Dat was wel zo met die langstudeerboete haha. Tsja, het zou me niet verbazen als dit hier ook gebeurt, de regering is niet bepaald stabiel en als die valt, dan zou het zomaar kunnen! Met die langstudeerboete hebben ze trouwens ook echt alles weer terugbetaald, maar dat zal met stufi wel moeilijker zijn om te doen. Tenminste, ze kunnen je wel gewoon stufi terugstorten, maar het zal toch anders zijn. Ik kan me voorstellen dat veel mensen namelijk een lening hebben afgesloten en het geld voor de rente krijgen ze bvb niet terug. Helemaal eerlijk zal dat dus niet zijn. Ik ben ook benieuwd ja, we zullen zien hoe lang het stand houdt.

Achja, ik ga dit jaar studeren, dus voor mij maakte het toch niet meer uit. Behalve voor mn master dan, maar dat zien we dan wel weer.

Echt zo tof om te horen. Als ik dan voor 1 september nog niks heb gevonden dat wel bij me past kan ik een tussenjaar nemen zonder bang te hoeven zijn dat ik daarna failliet ga aan de kosten van een studie :slightly_smiling_face: .

Ik ben er zo blij mee! Kan ik tenminste met goed fatsoen een tussenjaar nemen.

jaaaaaaa, ik ben echt zo facking blij he!!
toen ik hoorde dat ik waarschijnlijk geen stufi zou krijgen, heb ik er serieus over nagedacht toch nog naar hbo te gaan volgend jaar, maar nu kan ik gewoon lekker mijn vwo afmaken en naar de uni.

Heel fijn!
Maar het is nog steeds de eerste kamer niet door, dus is het dan wel zeker dat het überhaupt door doorgevoerd?

Het maakt me nu wel weer meer aan het twijfelen of ik niet toch eerst voor een tussenjaar zal kiezen…

Wieeh, zakken is opeens een stuk minder erg. :beer:

Jaaaaa ben blij’

Ben zooo blij! Nu kan ik gewoon ‘zonder zorgen’ gaan studeren haha.