soa's.

hallo allemaal,

ik had eigenlijk een vraagje, kvind hem best wel dom van me maar kvraag het me écht af haha.

als je samen bent met een jongen, hij heeft geen soa, jij hebt geen soa,
& als je dan regelmatig seks hebt zonder condoom,
kan je toch helemaal geen soa krijgen? Zo denk ik toch. Klopt dit?

jaa dat klopt

Maar heel dom dan vraag ik me af hoe kun je dan toch een soa krijgen als je met je 2e vriendje naar bed gaat :blush: ?

@ Loveyourvoice

Als je zelf geen soa hebt, moet dat 2e vriendje besmet zijn lijkt me.

@bluevalentine

dat snap ik ook:P maar ik snap niet hoe dat dit want het moet toch ooit begonnen zijn.

Dan heeft dat 2e vriendje sex gehad met iemand die een soa heeft. Onveilig.

Je kan als meisje volgens mij wel chlamydia ofzo krijgen als je altijd strakke broeken etc ( als het vochtig en warm wordt :’) yuk ) draagt en slechte persoonlijke hygiëne ofzo. En das een soa, dusssss.

Soa is niet voor niets voluit seksueel OVERDRAAGBARE aandoening, dus als geen van jullie beiden een soa heeft, zal er ook niet opeens uit het niets een ontstaan :wink:

Helemaal niet, dat is een schimmelinfectie wat jij bedoelt en dat is geen SOA.
En heeft niks me hygiëne te maken - Een veelvoorkomende oorzaak is juist het wassen met zeep.

Klopt, al kan aids ook bij de geboorte worden overgedragen maar dat is voornamelijk in derde wereldlanden enzo.

Dan is dat tweede vriendje door iemand anders besmet geraakt voordat jij hem neukte. :’)

o okee haha , das een geruststelling. bedankt!
nja dan snapk het nut van een condoom niet echt als je een stabiele relatie zonder soa’s hebt, & toch aan de pil zit. maarja.