SOA's

Eigenlijk ben ik er nogal tegen om een nieuw topic aan te maken, maar ik heb toch echt een vraag over soa’s en ik kan nergens een goed topic vinden om het te posten. Ze zeggen dat je ervan uit moet gaan, dat als je beide niks met iemand anders gedaan hebt, je ook geen soa kunt krijgen. Maar hoe kan dat dan? Ik bedoel, stel dat je vriend als eerst met een ander meisje seks gehad heeft (en ze waren elkaar eerste) dan kunnen ze allebei geen soa hebben toch? Maar als hij dan met mij seks heeft, zou hij nog steeds geen soa moeten hebben lijkt me zo. Of zit ik er nu helemaal naast?

Nee klopt. Maar goed het gaat niet alleen over ‘het’ doen he. Van andere dingen kun je ook een soa krijgen. Daarnaast weet je het nooit 100% zeker en kun je het beste eerst even laten testen.

Als jij en hij allebei elkaar eersten zijn, of het alleen maar met maagden hebben gedaan, heb je meestal geen SOA’s.
Maar zoals purepassion al zegt, van pijpen bijvoorbeeld kun je ook een soa overbrengen (bijv herpes).

Een SOA kan ook erfelijk zijn. Dus 100% zeker is het nooit als je elkaars eerste bent.

Oke dankjulliewel. Nou, ik vroeg me het vooral even af hoe het nou kon, want het leek me zo onlogish. Maar als je vriend het alleen met een maagd gedaan heeft, is de kans op een soa dus klein?

Ja.

De kans is klein, maar het kan. Want een koortslip is in feite herpes, dus een SOA. Doe het eerst met een condoom of laat je eigen eerst testen. Dan weet je het iig zeker, altijd een fijn gevoel lijkt me.

Hetklinkt stom, en ik ben jong maar ik had dan togh ook fftjes een vraagje; sorry dat ik het op deze topic zet maarja; wat houd zo’n test eigenlijk in :4?
X

^ de dokter of gynaecoloog maakt een uitstrijkje van je slijmvlies uit je baarmoeder.

En bij jongens doen ze het met een wattenstaafje in het plasgaatje toch? Dat zag ik bij Najib Amhali. ;p Hahaha. Maar dat lijkt me verschrikkelijk pijnlijk.

Oke, zinloze post.

Jij moet nog meer tv gaan kijken :pensive:

@Lisa3213 Dat is niet altijd waar. Je kan ook gewoon in een potje plassen en bloed laten prikken voor HIV/AIDS :slightly_smiling_face:
En bij jongens wordt het nog weleens met een wattenstaafje gedaan, voor de uitgebreide test…net als bij meisjes voor een hele uitgebreide test ook een uitstrijkje wordt gemaakt…maar anders mogen jongens gewoon in een potje plassen hoor.
Bovendien mag je tegenwoordig die uitstrijkjes zelf doen. En dat hoeft niet slijmvlies uit je baarmoeder te zijn, maar gewoon uit je vagina :wink:

@ purepassion
Dat doen ze echt zo hoor. Een paar jaar geleden wel meer dan nu maar toch. :pensive:

Als ze aankomen met een wattenstaafje zou ik heel snel ergens anders heen gaan als ik een jongen was. Dat is enorm ouderwets en dat deden ze vroeger om ook op Chlamydia te kunnen testen, tegenwoordig kunnen ze dit prima testen met een beetje ochtend urine. Wil je echt voor HIV testen e.d. dan kunnen ze ook gewoon bloed prikken. Voor meisjes is een urine test daarentegen weer wat minder betrouwbaar.