Soa?

Ik heb al een aantal jaar (sinds mijn 10e ofzo) last van uitscheiding. Laast bij bio zag ik dat dat een symptoom van chlamydia kon zijn. Ikzelf ben 14 jaar, nog niet ongesteld en heb nog nooit seks gehad. Maar ik vind het best raar dat ik al 14 ben en nog steeds noet ongesteld ben. Ik las dat chlamydia ook via bloed kon worden doorgegeven. Zou het kunnen dat ik ooit perongeluk besmet ben geraakt en nu onvruchtbaar ben? Want dat zou wel verklaren waarom ik nog niet ongesteld ben. Kan iemand helpen zodat ik geen nachten vol gepieker meer heb?

Afscheiding is heel normaal. Als je nog nooit seks hebt gehad is de kans echt superklein dat je een soa hebt. Wacht nog 1-2 jaar af en als je dan nog niet ongesteld bent zou ik naar de huisarts gaan.

Geen paniek. Je hebt heus geen chlamydia.
Afscheiding is heel normaal, iedereen heeft het. Maak je ook geen zorgen over je regels, die zullen wel komen. Sommigen hebben het nu eenmaal op hun 12e, anderen pas op hun 15e of zelfs 17e - 18e.

Vriendin werd pas op dr zestiende ongesteld. Afscheiding heeft iedere vrouw.

Je kan nog tot je 18de ongesteld worden, dus het is echt niet raar als je het nog niet bent geweest. Daarbij heet een soa niet voor niks een soa, als jij geen seks hebt gehad ben je een zeldzaam exemplaar als je dan wel een soa zou hebben