SOA uitgesloten?

Hoi allemaal,
ik heb nu ruim een half jaar een relatie met een jongen. We hebben een paar maanden seks en dit gaat redelijk goed (afgezien van de pijn in het begin enzo). We hebben het altijd veilig gedaan, met condoom. Nu ben ik aan de pil en gebruiken we een condoom. We zouden best graag seks willen hebben zonder condoom.
Mijn vriendje heeft hiervoor een vriendin gehad, zij hebben elkaar ontmaagd.
Ik heb hiervoor met niemand geslachtsgemeenschap gehad, of überhaupt seksuele handelingen.
Kan mijn vriendje dan een SOA hebben?
ik zelf denk van niet omdat hij en dat vorige meisje allebei geen vorige errvaringen hadden. en ik ook niet. maar ik wil het toch graag zeker weten.
X

Zeker weten doe je nooit totdat er een SOA test is gedaan. Als je echt zeker wilt zijn van je zaak zal er een SOA test moeten gebeuren.

Een SOA is in dit geval niet uitgesloten, jouw vriendje zou best van zijn toenmalige vriendin een SOA opgelopen kunnen hebben, ook al merkt hij hier niets van. Daarbij is de pil niet 100% betrouwbaar en moet je heel erg goed opletten dat je hem niet vergeet als je alleen daar op vertrouwt. Ik zou persoonlijk voor dubbele bescherming gaan, maar dat moet jij weten. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat de kans niet heel groot is maar idd… 100% zeker weet je het nooit totdat je een test doet. De keuze is aan jou. Als jij zeker weet dat je vriendje eerlijk is en zijn vorige vriendin ook echt maagd was is de kans klein. Of voor de zekerheid een soatest doen, dan ben je er zeker van.

Maar alsnog, als zijn vorige vriendin hem bijvoorbeeld een keer gepijpt heeft terwijl zij een koortslip had, dan kan hij nu herpes hebben. Het feit dat ze allebei maagd waren zegt daar niets over, het herpes virus kun je oplopen door elk oraal contact.

Klopt, maar als haar vriendje en zijn toemalige vriendin het veilig hebben gedaan (met condoom) is ook dat niet aan de orde

Daar heb je een punt, had ik nog niet over nagedacht. :slightly_smiling_face: Maar misschien is die ex van hem wel vreemdgegaan waardoor zij een SOA opliep en doorgaf etc. Haha oke, ik denk altijd overal het ergste van!
Punt is, de kans is klein maar niet uitgesloten!