soa-test

Hee meiden,

Ik heb een vraagje…
Ik heb voor donderdag een afspraak bij mijn huisarts, en wil een soa-test laten doen. Weet iemand wat de huisarts dan precies doet, een uitstrijkje maken of wat de bedoeling is…?

Xx

Ik heb wel eens een soa test gedaan, ik was niet eens naar de huisarts geweest maar gelijk naar de ggd in de binnenstad in Amsterdam, daar kon je (weet niet of het nog steeds zo is) gewoon naar binnen lopen zonder afspraak. Heb heel lang gewacht tot ik aan de beurt was. Bij mij deden ze gewoon met een wattenstaafje, roeren (klinkt apart) haha, ik vond het niet zo verschrikkelijk.
Moest gewoon gaan liggen in zohn ding, en die vrouw deed dat zo.

En ik kreeg de uitslag gewoon thuis gestuurd, en ik had helemaal niks :slightly_smiling_face:! haha

Gewoon een afspraak maken bij de GGD.

Hoeveel?

Bij mij kostte het geen geld, en heb het bij de huisarts laten doen…
Ik had een vrouwelijke arts en toen heeft ze gelijk een test bij me afgenomen. Ik moest ook een uitstrijkje doen dus ze deed de soa test gelijk. Maar gebruikelijk krijg je een test mee naar huis en moet je die naar het ziekenhuis brengen.

Bij mij heeft de dokter eerst even gekeken (herpes) dus dat is zichtbaar zegmaar
Om te checken of ik niks anders had kreeg ik een bloedtest en een potje mee. De bloedtest is daar afgenomen en ik moest thuis in zo’n potje plassen en weer terug brengen. Dat is gecontroleerd en ik heb gebeld voor de uitslag:)
Bij de GGD kan het volgens mij gratis. De huisarts is dacht ik gewoon via de verzekering.