Soa-test

Ik wilde toch graag even anoniem blijven, vandaar dit account.
Mijn ex heeft zeer waarschijnlijk een soa en ik laat me dus ook testen, morgen. Nu kijk ik daar heel erg tegenop, omdat ze dus een kweekje gaan nemen vanuit mijn vagina. Dit word door een mannelijke dokter gedaan en dat vind ik nog het ergste. Ik heb eigenlijk geen zin om met mijn benen wijd op de behandeltafel te gaan liggen. Ik weet dat het niet anders kan, maar ik hoop dat mensen mij even moed willen inpraten :’)

Beter even je benen spreiden dan niet weten of je met een SOA rondloopt, ja toch? Je kan het! :’)

Als je het nu gewoon even doet , weet je waar je aan toe bent en als je dan al iets hebt opgelopen , is het misschien nog te behandelen . iig veel succes !

Ik had laatst nog op het forum gelezen dat een meisje ook een soa-test ging doen, en dat dat gewoon via de urine kon :astonished:
Het lijkt me idd erg ongemakkelijk om met je benen zo gespreid te liggen …
Succes :stuck_out_tongue:

Dat is waar, maar er is nog een probleem :stuck_out_tongue: Ik weet niet hoelang het duurt voor je de uitslag krijgt, maar bij mijn vriendin duurde het een week. En nu ga ik zondag op kamers en ik heb geen geld om naar huis te komen (geen ov tot oktober), maar stel dat ik dus die uitslag krijg dat ik inderdaad een soa heb. Kan ik niet mijn antibiotica ophalen bij de apotheek hier

Je kan dan toch aan de huisarts vragen of hij het naar een apotheek bij jou in de buurt stuurt? (:

Tegenwoordig kan dat toch gewoon getest worden via je urine. Maar ik denk dat als je dat de arts laat weten, je het ook wel zou kunnen ophalen in een apotheek bij jou in de buurt? Lijkt me tenminste.

Ken je ‘hier’ niemand die het naar je op kan sturen? Of moet je dan per se je ID laten zien etc.?

Ja dat dacht ik ook… Kon een vriendin van mij namelijk ook. Maar ik had net de assistente aan de telefoon en ik vroeg: moet ik dan een afspraak maken of kan ik gewoon urine inleveren? Toen zei ze: het wordt via een kweek gedaan en het moet in de ochtend, want het wordt meteen dezelfde dag opgestuurd

Ik weet niet of dat kan, aangezien ik ook nog geen huisarts daar heb. Ik vroeg net aan mijn ex of hij het dan kon opsturen naar mij, maar dat wil die niet… oke lekker aardig weer aangezien ik het dankzij hem heb

up

Heey!
ik heb het ook gedaan, ook via zo’n ding in je vagina. Voortaan kan het via urine bij jongens maar bij meisjes is dat nog niet net zo betrouwbaar als een kweekje. Uiteindelijk valt het allemaal mee, het doet geen pijn en na een week bellen ze je op. De antibiotica zou ik gewoon laten opsturen door je ouders of anders naar een andere apotheek sturen!
Ik ga voor de zekerheid binnenkort weer een soa-test doen, dus zo erg is het niet :stuck_out_tongue:
Succes!

Oke dat is best lullig!
Succes, in elk geval

Oke dankje! Dat is kut dat ze dan bellen, want dan ben ik dus op kamp en je kan daar nauwelijks je telefoon opladen… :stuck_out_tongue: Kan je dan wel gewoon vragen of ze op je mobiel bellen? Zit er niet zo op te wachten als mijn ouders dit weten

GGD zit hier heel ver vandaan, een uur reizen ofzo en ik ben vanaf morgen op mijn kamer en vrijdag jarig dus dat schiet niet op

Normaal gezien kan je wel vragen dat ze op je gsm bellen, hoor. Anders moet je gewoon zeggen dat jullie geen huistelefoon meer hebben of zo (’:

En veel succes!

Haha ik dacht dat ze dat alleen deden als je 18 was

Oh nu word ik vrijdag ook 18 dus misschien doen ze het wel. Ik vraag het wel gewoon

Up… ben enorm zenuwachtig nu al.

Huh? Ik hoefde alleen urine in te leveren en bloed te laten prikken…waarom heb jij dan n kweekje nodig?