SOA test

Hee meiden,
Misschien een beetje een rare vraag hoor maar hebben jullie wel eens een SOA test laten doen?
En om welke reden wel/niet?

Nee ik niet.
Mijn vriend is mijn eerste, we doen het met condoom en ik vertrouw erop dat hij niks heeft.

Mag ik vragen waarom je dat precies wilt weten?

nee ik niet.

Haha ja natuurlijk mag dat, hoor best vaak van meiden dat ze het graag willen doen maar vraag me af of het nou ook echt vaak gebeurt en wat voor mensen een reden is om het te laten doen.

Dacht; misschien heb je zelf vragen die je niet durft te stellen… Vandaar dat ik het even vroeg.
Ik werk als doktersassistente en er komen heel veel meiden/jongens, mannen/vrouwen naar onze praktijk om een soa test te laten doen. Er rust ook niet meer echt een taboe op. Het zijn ook zeker niet alleen pubers ofzo, ook volwassenen maken wel eens ‘foutjes’ :wink:

Meestal geven mensen toch redenen op als; ‘nieuwe relatie - wil het dus zeker weten’. Of ‘paar maanden geleden foutje begaan en toch angstig’.

Ja, ik, voor chlamydia :’) Omdat ik constant blaasonstekingen had.
En mijn exvriendje was de eerste voor mij, hijzelf had al eens een keer iemand anders gehad, en hij zei dat ze het wel veilig gedaan hadden, maar je weet maar nooit zeker dat er per ongeluk iets gebeurd is ofzo…

Na de test kwam hij trouwens zeggen dat hij ook nog maagd was en die ene keer gewoon verzonnen had. LUL

XD Sorry ik moest hier echt om lachen, wat een leugen :’)

^ Je mag best lachen hoor, nu vind ik het ook wel grappig en zielig :’)

Ik niet, maar een vriendin, vriend en ‘t vriendje van een vriendin laatst wel. Ze wouden het gewoon allemaal eens weten of ze wat hadden, maar hadden uiteindelijk niks. Wat me bij sommige best verbaasde, maar goed :’)
Ik wil het ook nog wel een keer gaan doen, ook gewoon om te checken.

Mijn vriend wel en hij heeft er nu nog trauma’s van, arm jochie haha.
Ik niet, was nog maagd.

Echt een hele stomme vraag want het is immers een SEKSUEEL overdraagbare aandoening :’)
Maar, als je nog maagd bent en ook niet in contact bent geweest met eh…andere geslachtsdelen, is het dan echt 100% zeker dat je niets hebt? Ik bedoel, de eerste soa zal toch ook ergens uit ontstaan zijn? :stuck_out_tongue:

Ja, maand geleden. Mijn ex had veel exen en zei voordat hij mij dumpte via msn, dat hij naar de dokter was geweest. Hij zei niet eens waarom en dumpte mij toen. Lang dacht ik of hij miss een soa had, we deden het niet veilig met condoom. Ik slikte de pil. Ik heb vorig jaar 2010 de formulieren en potje gehaald, maar heb de test pas vlak voor 2011 gedaan. Ik heb 1,5 jaar verkering en het liet me toch niet los. De week na de test was spannend, mijn fantasie nam een loopje met me. Maar toen ik belde voor de uitslag bleek dat ik voor alles negatief was. Ik heb toen maar voor de zekerheid gevraagd of dat ik dus gezond was. Want ja negatief/positief lastig (A)
Nu is er echt een last van mijn schouders, kan echt goed van de seks genieten. En aan mijn ex denk ik nog amper.

Hoe gaat het in zijn werk? Dat kun jij mij vast vertellen…

ik heb het ook een keer gedaan, niet omdat ik last had, maar gewoon even kijken of alles in orde was.

Volgens mij kunnen er wel dingen genetisch zijn, maar in principe is dat geen grote kans.

OT: ik heb nooit een soa-test gedaan omdat ik alleen maar met mijn huidige vriend het bed heb gedeeld en hij ook maagd was.

mijn ex was mijn eerste, en voor mij had hij met een meisje wat gehad en hij en zij waren elkaars eerste verkering/eerste keer.
Met mijn huidige vriend was ik zijn eerste keer.
Dus ik maak me geen zorgen dat hij of ik een soa heeft. En als ik ergens last van zou krijgen ga ik wel langs de dokter.

Het is helemaal geen rare vraag hoor! Ik snap best dat je er nieuwsgierig naar bent.

Zelf heb ik (nog) geen SOA test gedaan, wil het wel eens gaan doen. Gewoon om er achter te komen of ik nog ‘‘gezond’’/in orde ben en niet besmet…

ik wil en moet het van mezelf doen maar ik durf niet…

Het is niet eng, het is verzekerd, je ouders komen er niet achter en het lucht ontzettend op :slightly_smiling_face:

ik heb het nog nooit gedaan, en wil het ook niet doen.
ik doe het altijd met condoom, dus soa’s kan ik niet krijgen ; )