SOA test

Hoi allemaal!
Ik had mijn vraag ook al in het algemeen sekstopic geplaatst, maar daar wordt nooit zo snel antwoord gegeven…
Mijn vraag is hoe een SOA test gaat. Morgen ga ik namelijk naar de dokter voor iets anders, maar ik dacht, dan laat ik me gelijk testen.
Niet dat ik denk dat ik een SOA heb, maar even voor de zekerheid. Want ik ga het niet zomaar zonder condoom doen zonder dat we allebei getest zijn.

Dus weet iemand hoe zo’n test gaat? Kan dit gewoon bij de huisarts? En hoe krijg je de uitslag te horen?

Alvast bedankt!

Up?

Er was gisteren zo’n programma op de tv, iets van ‘zeg eens Soaaaaa’
Daar hebben ze ongeveer een uur uitgeweid aan dit onderwerp :’) misschien kan je het terug kijken op uitzending gemist, haha.

Up!

Oh das wel een slim idee!
Ik moet alleen nu dansen, dus dan kijk ik wel na 9 uur…
Iemand anders nog?
Up!

Ik heb laatst mijn debat gehad over SOA-testen. Ze kunnen al een SOA-test doen door middel van urine of bloed, of het bij de dokter kan weet ik niet zeker kan ook zijn dat je doorgestuurd wordt naar de GGD.

Hmm okee dankjewel!

Misschien een idee dat je verteld hoe het was als je bent geweest?
Blijkbaar hebben nog niet veel meiden hier een SOA test gedaan(:

Ik kom net terug van de dokter en ik heb ernaar geinformeerd (:
De dokter zelf doet de test niet. Voor jongens en meisjes is het verschillend.

Meisjes:
Je krijgt 2 wattenstokjes in buisjes mee, die je beiden 5 centimeter in je vagina moet doen en rond moet draaien. Dit moet sochtends voordat je naar de wc bent geweest. Deze moet je dan (dezelfde dag!) inleveren bij een laboratorium bij jou in de buurt (je krijgt een lijst met adressen mee).

Jongens:
Voor jongens geldt hetzelfde qua inleveren. Alleen zij moeten sochtends hun eerste urine in een potje opvangen en deze inleveren.

Voor de uitslag moet je een week later zelf opbellen.

Je hoeft je dus niet uit te kleden bij de dokter of iets dergelijks… Je krijgt een formulier waarop de dokter invult waarop je getest moet worden.

Dus eigenlijk is het heel simpel (:

Euuuhm ik heb toch wel mijn broek mogen uitdoen bij de dokter hoor! Haha man dat was onaangenaam :stuck_out_tongue:

Oké dit gaat heel vies klinken wsl :wink:
Hij ging zo’n uitstrijkje nemen… Dus ik moest zo met m’n knieën in die beugels gaan zitten (zoals een zwangere vrouw) en dan deed hij er zo’n “klem” in zodat hij -weet ik veel- er goed in kon? Damn, toen hij die klem weglegde zat ik daar: omg, heeft die da er ingestoken fuuck! En dan ging hij met een wattenstaafje daarin… Dat werd dan naar een lab gestuurd. Daarna heeft hij ook nog ff zitten drukken op mijn buik enzo.

En ik zat daar: wegkijken en hopen dat het snel voorbij is! Niet echt pijnlijk maar toch wel heeeel ongemakkelijk… Blij dat ik er vanaf ben :slightly_smiling_face:

Voor een HIV test moet je toch bloedprikken?

een eendenbek? dat schijnt inderdaad geen fijn gevoel te zijn, maar niet bij alle artsen hoeft dat!
het kan ook nog dat je 't zelf met een wattenstaafje moet doen & dat inleveren (zoals hierboven al gezegd was) =).

ik woon echt 3 straten van een ggd waar je dat kan laten doen, dus daar kun je op internet ook even naar zoeken.

ja precies, kon k et maar thuis doen haha xD

Dat heeft je dokter gedaan om je op een SOA te testen? Wtf. Je hoeft alleen maar een potje ochtendurine in te leveren bij de/het ggd/ziekenhuis. Die hebben namelijk de middelen om het te testen daar.
Heb laatst zelf een soa test gedaan, hoefde alleen maar een potje in te leveren. Voor HIV moet je uiteraard een bloedtest laten afnemen. Maar dat met die wattenstaafjes is verleden tijd…dat is echt onzin. Jongens hoeven dat ook niet meer te doen, want dat zorgt voor gruwelijke pijn xD
En dat met die eendenbek…raar dat je dokter dat doet als je alleen een soa test wilt doen! Want voor bijv. het testen of je baarmoederhalskanker hebt is een uitstrijkje idd nodig…maar dat is alleen voor als je boven de 40 bent…

Omdat ik al een paar keer voorschriften voor de pil was gaan halen en hij dan vroeg of ik “seksueel actief” was, stelde hij voor om een uitstrijkje te doen om te checken of alles in orde was… Je kan ook baarmoederhalskanker hebben als je jonger bent hoor. Mss niet het meest aangename bezoek bij de dokter maar je weet gelijk wel of alles in orde is of niet…

up

Troll.
Hoezo up je dit topic?

Omdat al mijn topics + reacties worden verwijderd.

xoxo lapje

Ja hoe denk je nu dat dat komt dan?

zie dit maar niet als een up.