Soa test

Ik heb vandaag mijn vriend gevraagd een soa test te doen, omdat hij al met meerdere meisjes seks heeft gehad in het verleden en het altijd zonder condoom deed. Mijn ex was maagd en we deden het altijd met condoom, dus ik heb me vroeger eigenlijk nooit zorgen gemaakt. Niet dat hij of ik klachten hebben, maar ik las dat je van sommige soa’s nauwelijks iets merkt.
Ik vraag het wel pas laat, want we hebben het samen ook al zonder gedaan. Maar beter laat dan nooit dacht ik… want ik wil er ook niet ongemerkt mee rondlopen

Hebben jullie dit wel eens gevraagd? Of zelf laten testen? Hoe reageerde jullie vriend?

Mijn exen wilde dat nooit doen omdat het lullo’s waren.

Als je verstandig bent laat je jezelf ook direct testen. Zo hoef je dat niet alsnog te doen als je vriend een positieve uitslag heeft.
Ik zou het je vriend gewoon voorstellen. Misschien kan je zeggen dat jij je wil laten testen en graag wil dat hij het ook doet. Het lijkt raarder om te vragen dan het is.

Als hij het niet wil zou je moeten eisen dat jullie alleen nog seks hebben met condoom. En denk er dan ook aan dat mondwerk ook met condoom moet. Je kan ook een soa in je keel krijgen.
Of geen seks meer. Sowieso moet je je even achter je oor krabben als hij weigert.

Ik heb het nooit gevraagd aan iemand, geloofde ze eigenlijk altijd op hun woord. Naja ik vroeg niet: wil je een soatest doen? maar: heb je geen soa’s? stom want daar kunnen ze ook gewoon over liegen.