Soa test gedaan

Laatst ben ik eindelijk naar de GGD gegaan om me te laten testen omdat ik 1 keer onveilig seks heb gehad, tenminste, meerdere keren met dezelfde persoon…

Die vrouw heeft alleen een chlamydia test bij mij gedaan, en die is (thank god) negatief dus geen chlamydia. Maar, nu is er dus niet getest op gonorroe/syfilis/hiv, ik weet wel dat je bij gonorroe en syfilis meestal wel symptonen krijgt, en bij HIV ook maar sommige mensen niet.

Dus nu zit ik hier weer mee :bored:, ik weet dat de kansen natuurlijk heel laag zijn om HIV te krijgen maar ik ben zo’n type die alles gelijk zwart op wit wil weten.
Dus mijn vraag, hoe groot is deze kans nou? Het is niet dat ik ernstige klachten heb, maar sinds ik aan de pil ben heb heb ik wel wat vermeerderde afscheiding maar 't stinkt niet en heeft ook geen rare kleur (symptonen van gonorroe) Ik ben echt zo’n stresskip maar heeft iemand enig idee? Help?

Dit lijkt een beetje op het verhaal van mijn oude beste vriendin.
Ik zou gewoon een test doen, deed zei ook. Als je het echt wilt weten.

Mijn vriend heeft ook in dit schuitje gezeten op nog geen hele lange termijn terug. Ik snap echt hoe je je voelt. Ik zou je aanraden gewoon voor je gevoel om je nog eens te laten testen. Maar ik denk dat je niks hebt. HIV komt bijna niet voor in Nederland. Ik ben meerdere keren met mijn vriend meegeweest naar de dokter en elke dokter zei dat de kans heeel klein was. Maar mijn vriend moest cijfers hebben haha. Nu wou niemand dat zeggen omdat er niet echt iets over bekend was maar een dokter zei dat het 1 op de 9miljoen kans was dat de persoon waarmee je onveilige seks hebt gehad plus daarbij de kans dat jij het overgenomen hebt, jij het ook zou hebben. Heel weinig dus toch?

Trouwens dat je die geen chlamydia hebt is al positief! Meestal heb je als je HIV hebt, ook andere SOA’s er bij.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb!

@Pixiedust jaa thankss! Het is idd zo dat het weinig voorkomt, en denk dat als ik het had ook inderdaad andere soa’s had o.a chlamydia. Ik maak me alleen nog stééds zorgen vanwege de vermeerderde afscheiding en constant pijn in de rechterkeel, heb ook amper het lef om weer voor de 2e keer bij de GGD te komen omdat ik ‘een stresskip’ ben… :thinking:

Kan je niet van die zelf-doen-test kopen om dat te testen?
Zij zal heus wel de andere SOA’s hebben opgemerkt na deze SOAtest.

@Kraplapje nee ik had foldertjes mee gekregen van die vrouw van de GGD, en daar stond in dat meeste zelf tests niet werken ofzo, of verkeerde uitslagen geven (iets dergelijks?)…

Maar dat vraag ik me dus ook af, ze zei dat ze alleen op Chlamydia zou testen, en als ik dat zou hebben zou ik terug moeten komen voor HIV gonorroe syfilis en al die andere hap.

Maar wat nou als ik net dat andere heb? Of HIV ofzo? Bah gekke gedachte. Maar denk dat dit hoogstwaarschijnlijk is aangezien ik totaal geen klachten heb behalve vermeerderde afscheiding en wat keelpijn af en toe…

De kans is echt minimaal dat je iets hebt, maar als je het zeker wil weten moet je een test laten doen.

Ik ga 4x per jaar naar de huisarts, in t lab testen ze op alle soa’s en hiv infecties. Plus de uitslag krijg je sneller!

Ik zou gewoon nog een keer heen gaan en specifiek vragen dat je je overal op wil laten testen, heb ik ook een keer gedaan.