Soa test bij vriend

Hoi meiden

Ik heb sinds een paar maanden een relatie. Toen mijn vriend en ik net samen waren, kwamen de onderwerpen vroegere relaties en aantal bedpartners al gauw ten sprake. Mijn vriend (20) deelde mij toen mee dat hij voor mij met 7 meisjes seks heeft gehad. Dit waren ook niet altijd meisjes waar hij een relatie mee had. Eerlijk gezegd schrok ik hier best een beetje van. Natuurlijk was het voor mijn tijd, is het zijn leven en is hij vrij om die keuzes voor zichzelf te maken, maar toch maakt het idee me onzeker. Vooral omdat ik niet zeker wist of hij er iets aan over gehouden heeft in de vorm van een SOA oid. Ik zelf heb voor hem met 1 jongen seks gehad die net als ik maagd was. Ik weet dus zeker dat ik zelf niks heb. Nu vind ik het heel eng om zonder condoom seks met hem te gaan hebben. Ik ben zelf een klein beetje panisch en zou daarom graag willen dat hij zichzelf laat testen op SOA’s. Ik vind het alleen heel erg moeilijk hoe ik dit moet gaan aanpakken. Hoe moet ik dit vragen? Kan ik dit uberhaupt wel van hem vragen? Ik heb dit natuurlijk ook al met vriendinnen besproken, maar ik ben heel benieuwd wat jullie zouden doen in mijn situatie en of jullie hier zelf eventueel ook ervaring mee hebben. Liefs :slightly_smiling_face:

Je moet vooral aan je eigen veiligheid denken, en je mag, zelfs moet het vragen of er iets is van SOA. jouw gezondheid kan hierop een risico lopen als je onveilig seks hebt.

praat ermee met hem hoe je je erover voelt,
en zoek af of hij het ziet zitten om zich te laten testen.
Zorg dat het gevoelig is en je het veilig wilt houden.
Laat het ook blijken dat je denkt over jouw maar ook ZIJN gezondheid, niet dat je hem niet vertrouwt.

7 meisjes? Beter zeker weten dan dat je straks met een soa rondloopt. Dus zoals hierboven al werd gezegd zou ik het met hem bespreken.

Nou vind ik persoonlijk 7 op zich nog wel meevallen, maar ik snap dat het je niet lekker zit om dan zonder condoom seks te hebben. Ik zou dat ook niet 1,2,3 doen. Zegtegen hem dat je pas seks zonder condoom gaat hebben als hij zeker weet dat hij geen soa heeft. Dus dat hij zich moet testen. Dit kan je zeker van hem vragen en het is heel belangrijk dat je dat doet want anders zit je straks met een probleem daar down under.

Succes!

Ik vind 7 meiden ook nog wel normaal, maar daar gaat het ff niet om. Ik zou he zeker vragen een test te doen, zo’n test stelt niks voor en dan weet je het tenminste zeker. Lijkt me best logisch dat hij dit ook wel begrijpt.

Bespreek het alsjeblieft voordat je zonder condoom gaat. Meeste SOA’s kan je onder de leden hebben, zonder dat je dat door hebt. Daarbij komt dat je van sommige SOA’s (herpes) gewoon nooit meer af komt. Je vriend klinkt als iemand die redelijk ervaren is qua seks (ik bedoel daarmee niet dat 7 veel is) dus ik denk dat hij niet zo moeilijk doet om dit onderwerp. Als je seks heb, moet je het ook over dit soort dingen kunnen hebben.

Ik zou altijd, als je zonder condoom seks wilt hebben een soa test laten doen… Je weet het maar nooit toch? Gewoon zeggen, kom we gaan een soa test doen beter voorkomen dan er mee dealen later.

Moet je gewoon kunnen vragen in een relatie, en ik ga er ook wel vanuit dat hij dat zou snappen!!

Zoals een reclame ooit zei ‘ik vertrouw jou wel, maar je exen niet’. Kan je gewoon van hem vragen!

Altijd doen! zodra je aan een nieuwe relatie/ bedpartner begint moet je je laten testen. Jij hoeft dit nu niet per se te doen, maar hij wel. en zo snel mogelijk. Zeg gewoon tegen hem dat je je dan pas veilig voelt om het onveilig te doen. Dit zijn geen dingen waar je laks mee om kan gaan.
Stel hij heeft het wel, doe dan zelf ook nog een test!

Ik vind het geen ongepaste vraag hoor. Tenzij hij met al die meiden beschermde seks heeft gehad, kun je er toch niet zomaar vanuit gaan dat hij niks heeft. En inderdaad SOA’s kunnen sluimeren en dan merk je er niets van maar draag je het wel mee. Dus het is ook beter voor zijn gezondheid.

Gewoon tegen hem zeggen dat je het fijn zou vinden als hij een SOA-test zou doen. Dat begrijpt hij sowieso wel. :slightly_smiling_face:

Als je zegt: ‘zullen wij es samen naar de doc gaan voor een soatest?’ zie ik het probleem niet. Dus niet alleen hem die test laten afnemen, maar jij ook. Gelijkwaardigheid, jwz. En je geeft ook een stukje vertrouwen naar hem zo.

Ik had mijn ex gewoon verplicht om een SOA test te doen, ik heb het niet eens gevraagd :blush: Maar zeg gewoon iets van “Heey schat, ik zou later wel eens seks met je willen hebben zonder condoom, alleen wil ik er dan 100% zeker van zijn dat je geen SOA’s hebt. Zowel voor mezelf als voor jou, dan weten we het allebei zeker en hoeven we nergens bang voor te zijn.”

Vraag het eerlijk aan hem, je moet je niet schuldig voelen om dat te vragen aan hem! Hij snapt jou echt wel. :wink:

In principe vind ik het een heel redelijke vraag van jou aan je vriend.

Maar als je echt niet durft, kun je natuurlijk ook zo’n anonieme sms sturen naar je vriend dat hij zich op soa’s moet laten testen. Dit is eigenlijk een service bedoelt voor mensen die ontdekt hebben dat ze een soa hebben en hun sexpartners van de afgelopen tijd moeten waarschuwen, maar het werkt ook voor jou purpose :metal: :wink: :metal:

Dankjewel voor jullie reacties :slightly_smiling_face: Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met mijn vriend. Hij reageerde heel erg begripvol en gaat binnenkort een SOA-test doen. Diep van binnen wist ik al dat hij goed zou reageren, maar ik vond het zelf gewoon heel erg spannend om erover te beginnen. Nu ben ik blij en opgelucht dat ik het gedaan heb.