Hoi meiden
Ik heb sinds een paar maanden een relatie. Toen mijn vriend en ik net samen waren, kwamen de onderwerpen vroegere relaties en aantal bedpartners al gauw ten sprake. Mijn vriend (20) deelde mij toen mee dat hij voor mij met 7 meisjes seks heeft gehad. Dit waren ook niet altijd meisjes waar hij een relatie mee had. Eerlijk gezegd schrok ik hier best een beetje van. Natuurlijk was het voor mijn tijd, is het zijn leven en is hij vrij om die keuzes voor zichzelf te maken, maar toch maakt het idee me onzeker. Vooral omdat ik niet zeker wist of hij er iets aan over gehouden heeft in de vorm van een SOA oid. Ik zelf heb voor hem met 1 jongen seks gehad die net als ik maagd was. Ik weet dus zeker dat ik zelf niks heb. Nu vind ik het heel eng om zonder condoom seks met hem te gaan hebben. Ik ben zelf een klein beetje panisch en zou daarom graag willen dat hij zichzelf laat testen op SOA’s. Ik vind het alleen heel erg moeilijk hoe ik dit moet gaan aanpakken. Hoe moet ik dit vragen? Kan ik dit uberhaupt wel van hem vragen? Ik heb dit natuurlijk ook al met vriendinnen besproken, maar ik ben heel benieuwd wat jullie zouden doen in mijn situatie en of jullie hier zelf eventueel ook ervaring mee hebben. Liefs