SOA Behandeling ook anoniem?

Hallo meiden,

Nu weet ik dat je bij de GGD Soa Centra gratis en anoniem een SOA test kan laten doen maar hoe zit dat als het blijkt dat je een SOA hebt en een behandeling nodig hebt? Kan dit dan ook anoniem? Ik snap wel dat als je AIDS/HIV hebt dat het wel lastig word maar vroeg het me af bij andere SOA’s zoals chlamydia, gonnoroe etc. hoe dat zit.

Ik vroeg me af of hier misschien meiden zijn met ervaring(en die natuurlijk ook willen delen haha)

EDIT; even voor de duidelijkheid, ik ben dus nieuwsgierig naar de anonimiteit van de behandeling voor SOA’s en of je ouders bv. er achter kunnen komen etc.

Ik geloof van wel maar heb geen ervaring. Sorry! Zie dit maar als een up.

hmm volgens mij kan dat wel anoniem naar je ouders toe maar je moet wel je bedpartners noteren bij hun want die worden op de hoogte gesteld volgens mij…en niet met jouw naam eronder maarja als er 1jongen is die alleen met jou sex gehad heeft weet hij wie het is…

Als blijkt dat je een soa hebt krijg je van GGD een verwijsbrief naar de dokter. Het is gewoon anoniem en behandeling word meestal gewoon vergoed door je zorgverzekering. Als je ouders je zorgverzekering betalen krijgen ze wel een brief thuis gestuurd met de behandeling enzo… Dus daar moet je even rekening mee houden.