so many lies (fantasie verhaal)

Hoi,

Ik ben sinds kort een verhaal begonnen in Word, ik heb hier alleen nog geen titel voor dus als jullie een idee hebben hoor ik het maar al te graag. Ik wil graag jullie mening en tips over mijn verhaal, vandaar dit topic. Het is een fantasy verhaal dat zich afspeelt in de 23e eeuw en wordt vanuit twee perspectieven geschreven: dat van Rees en Caithlin. In de 23e eeuw moet iedereen met z’n 14 naar school, daarvoor hebben ze thuis les gehad of werkten ze bij/met hun ouders. Rees is een doodnormaal meisje uit het 23eeuwse Ierland en op een gegeven moment naar een school moet waar ze niet naar toe wil. Ze moet alles achter laten en naar Serenity High gaan. Rees blijkt uiteindelijk geen gewoon 14-jarig meisje te zijn. Caithlin is het tegenovergestelde van Rees, zij wil juist heel erg graag naar school. Ze wil mensen ontmoeten die zijn zoals zij, want ook zij is anders dan normale mensen. Maar dat weet ze zelf al haar hele leven, Rees wist dat niet.

Dit is de proloog van Caithlin, als jullie deze oké vinden post ik morgen of maandag de proloog van Rees.

Proloog 1:
Ik wil heel graag bij de mensen zijn, bij de mensen van wie ik hou. Maar ik wil nog veel liever weg hier. Naar een plek waar ik niemand ken, waar ze net zo zijn als mij. Ik wil me niet meer hoeven te verstoppen, ik wil vrienden maken. Ik wil verliefd worden, een vriendje hebben. Ik wil een normaal tienerleven, maar hetgeen wat ik het liefst zou willen is dat ik mijn moeder, tante en oom terug krijg. Ik mis ze zo, ookal was ik 1 jaar toen mijn moeder stierf en mijn oom en tante verdwenen. Ik mis ze in mijn leven. Ik zou willen dat ik de geheimen die mijn vader voor mij bewaart, niet zou weten. Ik draag nu nog een tweede geheim met mij mee. En toen vond ik mijn moeders brief, waarin een nog groter geheim stond. Een geheim dat mijn leven en dat van nog iemand anders zou veranderen. Dat het leven van mijn zus zou veranderen. De zus waarvan ik nog nooit gehoord had, net zoals mijn vader dat niet wist schreef mijn moeder. Ook schreef mijn moeder dat ze iets voor mij achter had gelaten voordat ze stierf, een vest? Nu ga ik naar school en ga ik een normaal tiener leven proberen te leiden, maar dat gaat mij niet lukken. Ik kom namelijk achter een vierde geheim, dit keer is het een geheim dat de hele aarde zal veranderen.

Ik hoop dat ik morgen of maandag de proloog van Rees kan posten :wink:

Groetjes me

[b]

[size=2]Proloog 2:
[size=1].

Ik vind dat je leuk schrijft, maar ik ben zelf niet zo’n fan van fantasy verhalen. Wat ik persoonlijk ook vervelend vind is dat het verhaal vaag begint met twee geheimen. Ik weet dat een verhaal moet beginnen met enige spanning, maar er is toch niet echt iets wat mij dit verhaal wil blijven volgen, de geheimen zijn zo vaag. Misschien kun je in het volgende stukje vertellen waar die geheimen over gaan, om ons toch enig idee te geven. Succes met verder schrijven meid :slightly_smiling_face:

oke @Arendje, ik zal mijn best doen om de geheimen uit te leggen.

Caithlin is een meisje dat kan Transformeren in een Weerwolf, Rees is een Ziener. Dat houd in dat ze de toekomst kan zien en veranderen en de tijd stil zetten, vertragen of versnellen. Uiteindelijk blijkt dat ze zussen zijn, maar dat hun moeder is gestorven toen Caithlin 1 jaar was en vlak voor ze stierf is Rees geboren. De vader van Rees en Caithlin wist niet dat Rees was geboren omdat hun moeder op een zoektocht was naar iets, ze wist zelf ook niet dat ze zwanger toen ze op deze zoektocht ging. Rees en Caithlin moeten de zoektocht van hun moeder voortzetten. Rees heeft van haar moeder een broek nagelaten gekregen en Caithlin een vest.

Goed genoeg @Arendje?