snowboard-kleding tips please! (A)

heee!
ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport, snowboarden *jeeej!* :grinning:
ik heb alleen een paar vraagjes:
x Wat voor skibril kun je het beste ophebben? een ski’zonnebril’ of zo’n grote bril met elastiek?
x Wat voor muts is handig, zo’n met van die oorflappen of een gewone?
x Wat voor handschoenen kun je het beste aan? met 5 vingers, of dat je duim apart zit en de rest samen?
heeeeel erg bedankt!
xxx

Je handschoenen broek, en sokken zijn het belangrijkst!

Dikke handschoenen die waterdicht zijn, (5 vingers)
Goede waterdichte skiebroek,
Dikke sokken wand als je koude handen en voeten heb is het vreselijk!
Meestal krijg je het best snel warm dus een ski-jas hoeft niet persee, een dikke trui is ook goed! (maar doe het voor de zekerheid maar wel, voorals het regent)
Je moet zoon grote skibril doen, het zit lekker ruim en je hebt veel meer zicht, alleen zorg wel dat je brillen doekjes koopt wand als het sneeuwt, of als je hem 1 keer afzet is hij helemaal vies beslagen en kan je geen bal meer zien :grinning_face_with_smiling_eyes:

Veel plezier op vakantie, als je meer vragen hebt moet je maar mailen of noten

Ojaaa, kan je al goed kan snowboarden dan geeft die jas niet, maar als je nog beginner bent, hele waterdichte kleding aan doen, wand je valt ongeveer zoon 100000000 keer op een dag!

heel erg bedankt!

Als je voor de eerste keer gaat snowboarden kun je ook wat bescherming aan doen, want je valt echt heel vaak… of je moet een natuurtalent zijn =p
kniebeschermers ofzo, je hebt ook speciale kleding in de winkels met van zulke beschermdingen erin voor je kont ofzo…
En verder is het meeste hier boven wel gezegt ^^
Heel veel plezier!

paar tips;

koop een jas die OVER JE KONT of een iets langer model is dan ander ejassen anders heb je een bevroren kont want dan schuift de sneeuw zo naar binnen. kijk voor een snowboardbroek en niet voor een skibroek want je zit vaak op je kont want je valt vaak en daardoor is je kont dus ook doorweekt. en kijk ook bij de knoopjes want die schieten snel open dus neem een riem/bretels mee. neem een goeie ski/snowboardbril de verkoper weet wel welke je moet hebben. je moet handschoenen kopen die OVER je mouwen heenzitten zodat daar ook geen sneeuw naar binnen kan vallen. ik gebruik zelf geen muts heb een helm, ik snowboard al wat langer(: have fun en breek niets! x

-5 vingerhandschoenen

• skibroek en jas (maakt niet uit of ze goedkoop zijn of duur. heb zelf van scapino al 2 jaar, en die zijn ook goed zat!:slight_smile: blijven gewoon droog vanbinne!
  • skibril hoeft niet persé, maar is wel handig. zonnebril gaat wel, alhoewel die wel eerder zal beslaan
  • skipully voor onder je jas
  • evt. legging voor onder skibroek. zelf vind k dat wel zo fijn :slightly_smiling_face:

Wat voor skibril kun je het beste ophebben? een ski’zonnebril’ of zo’n grote bril met elastiek?
skibril zoals je zelf zegt met elastiek.
als het je eerste jaar is zou ik een helm opzetten, voor de veiligheid. mijn eerste jaar is namelijk met een hersenschudding afgelopen doordat ik keihard op me hoofd viel.
x Wat voor handschoenen kun je het beste aan? met 5 vingers, of dat je duim apart zit en de rest samen
5 vingers en dan het liefste handschoenen met bescherming erin voor je polsen.

x Wat voor skibril kun je het beste ophebben? een ski’zonnebril’ of zo’n grote bril met elastiek?
Met elastiek. Een zonnebril kan je meenemen, maar als er echt een soort van “sneeuwstorm” is, is een echte skibril toch wel vereist.
Ik vind oorflappen leuker/fijner. Maar misschien is een helm een goed idee voor je eerste keer snowboarden?!
x Wat voor handschoenen kun je het beste aan? met 5 vingers, of dat je duim apart zit en de rest samen?
Dat laatste heet een want :’)
Maar ik zou handschoenen kiezen (makkelijker met skilift vastpakken en snowboardding vastmaken, enz)

Maaar … Ik zou wel voor de zekerheid ook die andere handschoenen in je koffer doen, want als het heeeel koud is (dat wil nog al eens zijn op wintersport) dan zijn die handschoenen met vingers niet meer warm genoeg. (je vingers houden elkaar warm bij die andere : )

Veeel plezier alvast! x

heel erg bedankt allemaal!

maar over de muts;
moet je dan geen muts op onder die helm?

xx

ik had onder m’n helm geen muts. omdat dat niet pastte. :stuck_out_tongue:
maar ik had ook geen zonnebril ofzo op. omdat dat heel eri is.

Handig, ik ga skiën met school, nog nooit gedaan haha.
Upje!

Hoi!
Ik wil je graag wat tips geven over je snowboard kleding, ik zelf snowboard nu 3 jaar en dit is wat ik draag:

• HELM! Op veel plekken al verplicht en niet alleen voor het vallen veilig. Ook een skiër of snowboarder kan even niet goed opletten wanneer jij bent gevallen. Je hebt geen muts nodig onder een helm, is ook veel te warm. Als je een snowboard/ski helm koopt, hebben die gewoon warme en zachte bekleding van binnen. Toevallig vanaf donderdag in de aanbieding bij de Lidl. Is goed spul! Ik heb zelf overigens een Giro helm, te koop bij de Wim Jaquet etcetera. Je kan natuurlijk ook een helm huren. Ik zou voor de veiligheid ALTIJD een helm dragen.

• Thermo-ondergoed. Ik heb het thermo-ondergoed van de Lidl, ook volgende week in de aanbieding. Ik ga al op wintersport sinds ik 1 was, en heb nog nooit zulk fijn thermo ondergoed gehad als die ik nu van de Lidl heb :slightly_smiling_face:

• Pully. Lekker warm

• Winterjas. Gewoon een lekker warme jas. Heel fijn is het als er een sneeuwvanger in zit, dat helpt tegen sneeuw in je rug als je valt.

• Snowboardbroek. Dat is niet hetzelfde als een skibroek. Dat heeft te maken met de waterdichtheid. Met snowboarden zit je vaak op je kont, helemaal als je het net gaat leren. Ski broeken zijn dan niet dik en waterdicht genoeg. De waterdichtheid word weergeven in waterkolommen. Als je in een ski/snowboardbroek kijkt, staat daarin of op het kaartje bijv 5.000 mm. Ik zou voor snowboarden voor een broek van 10.000mm of meer gaan. Ik had vorig jaar een broek van 5.000 mm en was tot op mijn onderbroek nat aan het eind van de dag, terwijl ik toch prima kan snowboarden en niet zo heel vaak zit. Gewoon niet relaxt.

• 5 vingerige handschoenen. Zoals al gezegd: Makkelijker voor je bindingen en skilift. Ik had ze zelf van de Hema, echt super warm terwijl ik een koukleum ben.

• Qua skibril: Tegen de zon is een gewone zonnebril het fijnst. Zo’n bril met elastiek (Goggle) is meer voor als het ook sneeuwt e.d. Overigens vind ik die fijner omdat je indd meer zicht hebt en het ook meer koude wind tegen houd in je gezicht.

• Goede ski/snowboardsokken. Heerlijk van de Hema. Trek niet 2 paar sokken over elkaar heen, dan gaat de bovenste sok van je voet glijden in je schoen.

Ik weet niet of je spullen gaat huren of kopen. Kleding van jezelf is in ieder geval heel erg fijn. Aangezien je voor de eerste keer gaat wintersporten/snowboarden zou ik in ieder geval geen snowboard en/of schoenen kopen, maar lekker huren. Je weet nu nog niet wat je fijn vind :slightly_smiling_face:

Als je meer wilt weten hoor ik het wel :grinning:
Wanneer ga je ?!

x skibril maakt volgensmij niet zoveel uit. ik heb zo’n grote met elastiek omdat ik het lekkerder vind zitten. zorg dat je er 1 hebt waarbij die minder snel beslaat.
x muts met van die flappen. omdat die vet zijn en omdat je dan geen koude oren krijgt.
x 5 vingers sowieso!

Een zonnebril slaat vaker aan, ik zou een skibril met elastiek doen :]
En de rest is al gezegt.

Wat voor [b]handschoenen[/b] kun je het beste aan? met 5 vingers, [b]of dat je duim apart zit en de rest samen?[/b]

Dat is geen handschoen, dat heet een want x]

ik wil ook weer op wintersport =( ben afgelopen jaar nog met school geweest mar wil met mn ouders xD

de meeste dingen zijn al gezegt,
maar ik zou ook zo’n sunblocker meenemen, die heb je in lipglossformaat, want als de zon schijnt verbrand je super erg omdat die op de sneeuw reflecteert!
mijn kin was verbrand :’) dus misschien is een sjaal die lekker hoog kan ook fijn. wel warm, al helemaal als de zon schijnt!

en geen idee hoe je het noemt, maar een ‘tuinbroek’ pak is veel handiger!
gewoon een pully eronder, en jas erop, en als je dan gaat eten ofzo kun je de bretels laten hangen. want als je dan valt schuift de sneeuw niet in je kont xD

misschien thermos ondergoed? (heb ik nooit gehad hoor!)

dikke,hoge skisokken, anders krijg je pijn aan je voeten. tenminste, die skischoenen schuren altijd haha

en zo’n grote skibril is idd fijner als het sneeuwt, voor de kou/sneeuw/regen + je ziet meer.

veeel plezier!

super bedankt voor de tips!
ik ga tweede kerstdag weg, en komt 3 januari weer terug (:
ben nu al aan het aftellen!