snoepverslaafd :(

hey iedereen
ik heb een soort van raar probleempje. Ik ben echt verslaafd aan suiker, snoepjes en koeken.
ik eet minstens een halve kilo snoep per week, wat er echt over is. en dan heb ik het nog niet eens over de chocolade en de koekjes. Ik wil zo graag stoppen met al dat ongezond gesnoep, maar het lukt gewoon niet. Zeker nu, tijdens de examens, kan ik geen moment zonder snoepjes etc.
help mij aub, want ik wordt echt een beetje wanhopig als ik geen snoep in de buurt heb, en dit kan echt niet gezond zijn.Ik heb wel geen overgewicht, mijn gewicht is zelf wat aan de lage kant. Ik heb gewoon niet de wilskrracht om te stoppen…hebben jullie tips??
xx.

Ik ook, lekker toch?
Nee ik heb geen tips

Veel (suikervrije) kauwgom eten! Dat heb je minder trek in andere zoete dingen… Het is niet echt goed voor je kaken dus pas wel op. Zorg dat je niet verslaaft aan kauwgom raakt ofzo…

is moeilijk…
ben ook beetje verslaafd…^^
maar ben nu aan het afvallen;)
wat je kan proberen is andere dingen om zeg maar ‘‘op te kauwen’’.
bv kauwgom, komkommer ofzo…:stuck_out_tongue:

nu ik het lees is eigenlijk best dom…:stuck_out_tongue: nja misschien heb je dr wat aan… upje voor je;)

let wel op… van kauwgom krijg je honger… je maag ‘‘denkt’’ dan namelijk dat er eten aan komt, maakt meer speeksel aan… en vervolges komt er niks… ga dan dus niet weer over op zoetigheid omdat je honger heb…

oke bedankt, ben al veel met die tips ^^
**is nu naar een komkommer aan het zoeken :grinning:

probeer in plaats van snoep koek en al dat andere iets hartiger te eten.
ga over op musli en gewoon brood.
maak bijvoorbeeld appel stukjes, met kaneel en wat honing [of klein beetje suiker]. superlekker!
of je pakt een boterham, doet er plakjes appel op wat kaneel en klein beetje hagelslag. dan doe je een andere boterham erboven op, en dan in het tosti ijzer! mjaaaam.
ik had eerst ook het zelfde probleem als jij, hahaha. ik werd echt gek van dat eten.
maar toen ben ik zeg maar overgegaan op gezonde producten. daar kan je redelijk veel van eten zonder dat je er een ‘schuldgevoel’ van krijgt…
bij mij heeft het echt geholpen, en ik snoep alleen nog op feestjes, en 'savonds wat koekjes enzo.
als ik thuis kom van school, eet ik iets wat me een ‘verzadigd’ gevoel geeft (:

succes!

Het is niet erg zolang het maar niet zoveel is dat je echt aankomt , of je er lichamelijke klachten van krijgt. Veel je tandjes poetsen en gezond eten.

En ander sugarfree snoepjes. Die zijn al beter dan de een met suiker.
*zoals boven me al word vermeld.
Kauwgom, daar kauw je lang op (En dat is niet erg als het in een dag op is want daar zitten amper calorieën in en vaak ook geen suiker)
Zoek anders een gezonde tussendoortje. Zoals fruit of liga’s.
Als je ,je het jezelf verbied dan wil je het juist. (Ik heb dit met Chips :blush: en dat is nog erger)
Gewoon eten als je trek hebt.
Sla geen maaltijden over, anders heb je een grotere smacht naar een kleine hap.

dat is zo super belangrijk!
eet vooral een goed ontbijt, dan heb je de rest van de dag minder zin in tussendoortjes (:

hahaa klinkt een beetje raar maar ik zal het proberen ^^

zelfde probleem laatste tyd ;p
alleen ben ik allergisch voor komkommer en al verslaafd aan kauwgom hahah ;p
opzicht is het niet erg dat ik veel snoep, want heb net geen ondergewicht.
maar het is natuurlyk niet erg gezond…
ik probeer nu maar meer fruit te eten enzo.
je moet je echt een beetje dwingen.
als je het echt wil, dan kan je het ook (:

lekker toch

Als ik trek heb ik snoep of iets dergelijks dan grijp ik naar het fruit.
Kiwi’s, bananen, aardbeien 100% beter ipv al dat zoetigheid.