snijden :$

ik heb een hele goeie vriendin,.
ze heeft ze laatste tijd veel problemen gehad, en die heeft ze nog steeds.
ik vertel haar alles, ook dat ik me vorig jaar kerst heb gesneden met een scheermes :blush: en nu doet zij precies etzelfde!! door wat ik vertelde!! ik voel me schuldig en wil dat ze stopt, ze doet het vaak en erg, HELPWATMOETIKDOEN?!
help me plz mensen

xxxxx

Ehh, het klinkt een beetje als aandacht trekken…dat ze zich gaat snijden door dat wat jij vertelde…maar goed, zeg dan gewoon dat ze moet stoppen?!

Zorg er iig voor dat zo weinig mogelijk mensen te weten komen dat jullie je snijden (of hebben gesneden). Voor je het weet ontstaat er een hype (Geen grap. Als één iemand begint met snijden, kan het zo uitgroeien tot een trend).

Zeg haar dat ze moet stoppen.

ál lang gedaan . maar ze wil niet stoppen! :’( maar ze doet et zeg maar door problemen en kwam op een id door mij …

Jezelf snijden… Wat bereik je ermee? Ik vind dat zo dom :’).

Djezus. Het lijkt wel alsof ze aandacht wil trekken. Lastig…

de pijn die je dan voelt verzacht de andere pijn .

Idd… wat een dom wijf. Net of je problemen worden opgelost als je je zelf snijdt. Sommige mensen snap ik zo niet .___.

ik praat met haar maar ze heeft ook driftbuien enzoow. dus dan loopt ze bijv boos weg . ik maak me echt zorgee

je mag best helpen maar der een dom wijf noemen :@ dat is ze niet

Kun je het niet aan een persoon die je vertrouwt vertellen? Of als het dan om aandacht trekken gaat, er juist geen aandacht meer aan besteden? Dus juist niet meer zeggen dat ze moet stoppen enz.

ik twijfel of ik het vertel … strax word ze boos enzow,en gt ze et meer doen # sorryj voor gezeik ben radeloos

Nou sorry hoor, maar ik vind het wel dom dat ze dat doet. Weetje hoeveel problemen ik heb? Dus nu moet mezelf gaan snijden om de pijn te ‘‘verzachten’’?
Kom op, uiteindelijk moet je die pijn toch zelf verwerken.
Denk logisch na.

kijk, ik snap je nu wel dat je et dom vind. maar een dom wijf ? nja,laat mr

Waarom snijden jullie jezelf?
Het is niet eens automutilatie, het is ‘moet je ook eens proberen joh’.
Later heb je allemaal littekens, en ben je er dan nog zo blij mee?

Eerlijk gezegd vind ik jou reactie heel erg. Dat zeg je niet. Ik heb mezelf ook gesneden, en nu trek ik mijn wimpers en wenkbrauwen uit. Dat is ook een soort van mezelf pijn doen. Ik kan er niks aandoen, als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen en het ermee beginnen gebeurt in een soort roes.
Iedereen verwerkt problemen anders, sommige mensen zijn hier niet goed in en uiten het anders. Dus denk zelf even logisch na voordat je zoiets zegt.
Ik denk dat vrijwel iedereen die zichzelf snijdt of haren uit trekt er mee wilt stoppen, maar dat is heel moeilijk.

Vat het niet verkeerd op, ik bedoel gewoon dat het niet verstandig is. Jezelf snijden helpt niet, je moet juist naar oplossing zoeken snap je…
Als ik jou was, zou ik een keer echt serieus met haar praten en zeggen dat het niet helpt. Wees verstandig (:
En als ze dan nog niet stopt, geen aandacht meer geven. En je moet jezelf ook niet schuldig voelen dat het door jou komt, want ze kiest er zelf voor! :slightly_smiling_face:

Volgens mij wil de TS aandacht… x]

Ik bedoel het niet zo erg, het is mijn mening. Ik bedoel je bereikt er serieus niks mee… Waarom begin je er überhaupt aan?
Ik wee niet hoe jullie zich voelen en waarom jullie het doen, maar ik snap dat gewoon niet.

& Excuses als ik jullie heb beledigd of wat dan ook.