Snelle stofwisseling - veel eten?

Hee,

Ik heb een gigantisch snelle stofwisseling, en eet daardoor heel veel. Ik ben niet te dik ofzo, ben juist heel slank. Maar doordat ik zo’n snelle stofwisseling heb, heb ik nadat ik een normale maaltijd na een half uur alweer honger. Het is gewoon heel irritant, want daardoor grijp ik heel snel naar allerlei zoetigheid, zoals koekjes of zoiets als chips ofzo. Fruit vult bij mij niet, ik krijg juist meer honger van bijvoorbeeld appels ofzo. En dan krijg ik commentaar van ja, jij eet veel! Dat is best genant, vind ik :flushed:

Heeft iemand dit ook? Of wat zou je er tegen kunnen doen?

Sorry voor het hele verhaal, hehe :cold_sweat:

mijn vriend heeft dat ook…
is volgens mij niks aan te doen, eet anders in plaats van chips en koekjes een boterham? of twee?

Haha, mijn vriend ook, alleen blijft hij ook heel dun, er zit echt echt geen grammetje vet bij hem aan [Jaloers! :laughing: ]. Maarja, idd goed idee! (Alleen ben ik niet zo’n fan van boterhammen :angel:)

up? (A)

Rijstwafels, ontbijtkoek, banaan, sultana’s…
Is allemaal vullend en gezond. En probeer verder niet altijd toe te geven aan de honger, dan gaat het gevoel vanzelf weer over :wink:

Oke dankje =)

Heeft iemand als meisje dit ook? Want veel jongens hebben het, geloof ik, maar je hoort er weinig meiden over…

een meisje met hetzelfde probleem meld zich ^^
Ehmz,
ik leef gewoon heel ongezond. Ik eet de hele dag door, liefst vette en ongezonde dingen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik zou ook wel gezonder willen leven, maarja. Waarom? haha. ik kom toch niet aan denk ik dan wel altijd, maar dat wilt niet zeggen dat het gezond is.

Dat heb ik oook ! ^^
dan heb ik 's morgens gegeten, een uur naar school fietsen.
dan zit ik in de klas & dan gaat me maag op eens knorren !, schaam schaam xD
ik eet echt aan 1 stuk door & dan zegt me moeder weer van niet zoveel eten die ben je nog lekker slank.
dan denk ik zo van; JA POEP. ik heb toch honger ;p
maar nu drink ik juist heel veel. express, werkt wel een beetje

heb ik ook men !
denk ik dan.
ik eet nietnormaal veel.
nou ben ikdan ook niet slank maar ook niet dik ;p
maar ik ben nu bijvoorbeeld cornflakes aan eht eten m’n 2e bord Ö
maar is volgens mij niks aan te doen.
ja mischien kun jevan die plijsters proberen die de trek vermindert.
maar dat moet je alleen doen als je het een echt probleem vind
ik vind het namelijk niet zo erg :grinning:

bij mij is het iets anders. ik probeer veel te eten, maar zit snel vol. maar na een uurtje heb ik weer honger… ik kan niet veel tegelijk eten… (ik ben ook iets te licht voor m’n lengte ;S :stuck_out_tongue:)

maar ik weet niet echt een tip.
wat hier allemaal boven staat is wel goed…

ik heb dat ook, ik word er snachts zelf wakker van echt irritant…

Hoe oud ben je?!
Mn zusje heeft hetzelfde probleem

ik kan ook hele dagen doorvreten zonder aan te komenxD
elk uur eet ik wel iets
en ik sport ook heel weinig:)
ik eet ook ongezond,
ach ik kan er mee leven;)
Heb me al vaak voorgenomen gezond te eten,
dan nam ik een appel en een half uur daarna toch weer een bak chipsXD
en soms word ik ook wel eens midden in de nacht wakker omdat ik honger heb:P

Dat heb ik ook!
Ik eet echt heel veel, maar ik kom ook niet aan.
Meestal neem ik dan een boterham, maar als dat niet helpt ga ik gewoon weer snoep of chips eten.

Haha, ja herken heel veel van wat hier staat! Net 4 plakjes ontbijtkoek, ongeveer een halfuur geleden, en nu weer honger (A) Nah ik heb er ook niet echt problemen mee, maar mijn vriend heeft een niet normaal zo’n platte buik, en ik heb zo’n klein buikje xD
Maar dacht er ook wel eens aan van die dieetdrankjes, die zeggen ook dat ze vullen, maar of het werkt?

Ik heb het ook, en ben veel te dun :grin: echt raar.

Ik zou dit eventjes lezen:
http://www.voedingscentrum.nl/Voedingscentrum/Nieuws/Dun+en+toch+dik.htm
Als je honger hebt kan je dus beter gewoon gezond ‘veel’ eten i.p.v. ongezonde dingen als chips/koekjes/snoep!

dan heb ik ook, en dan eet ik echt heel veel. helemaal niet gezond, maar ik heb ongeveer altijd honger.

nu eet ik 2 pakjes crackers en een banaan XD

Wow, dat is best ernstig, hihi :zipper_mouth_face: