Snelle rijen voor mensen met een (tijdelijke) handicap.

Nou dat zei ik net. Jullie reflecteren je eigen gemoedstoestand op die van een gehandicapte. Dan heb je in dit geval 0,0 inlevingsvermogen, daar lijkt me geen discussie over mogelijk.

Dit heb ik dus ook en ik ben nooit autistisch ‘verklaard’ ofzo, ik word gewoon erg angstig en dat vind ik vervelend. Ik ga dus gewoon niet op drukke dagen naar een pretpark, problem solved.

Niemand zegt dat de ingang moet worden afgeschaft, maar dat de snelle manier moet worden afgeschaft. Er kan best een rij zijn voor mensen met een beperking, maar laat die dan net zo lang wachten als de rest.

Ja precies. Waarom zou je voorang krijgen omdat je een handicap hebt? Datje liever in een minder drukke rij staat kan ik me heel goed voorstellen, maar waarom meteen vooraan?

Persoonlijk zou ik me doodergeren als ik na 1,5 uur in een rij te hebben gestaan vooraan sta en dan nog 10 minuten moet wachten omdat mensen met een handicap voormogen.

Dat is weer een hele andere discussie en daar ben ik het ook redelijk met je eens. Niemand beweert ook dat ze per se vooraan moeten staan, alleen dat ze drukke rijen moeten vermijden.

Nee de bedoeling van dit topic was of de snelle rijen wegmoeten, niet de aparte rijen haha

Ik vind een gebroken arm of been iets anders, dan iets wat voor altijd is. Wat ik wel erg vind is dat mensen er misbruik van maken :’). Net zoals op gehandicaptenparkeerplaatsen staan. Daar kan ik echt boos om worden.

Dat ze het gaan verbieden ja het is jammer voor de mensen met een beperking. Wat mensen niet snappen is dat een beperking niet altijd is: Iemand kan niet lopen. Nee er komen soms nog veel meer dingen bij zetten.

Oké dat zou dan al een gedeeltelijke oplossing zijn, maar dan zijn er alsnog gehandicapten die dat niet volhouden. En trouwens, het is nieteens overal zo dat ze GELIJK voor mogen; alleen wel wat sneller dan de rest. En er wordt nu zo’n probleem van gemaakt terwijl je het ook eens andersom voor zou moeten stellen.

Snelle rijen = aparte rijen. Door die af te schaffen, schaf je dus gelijk aparte rijen af en dat viel bij sommigen in het verkeerde keelgat. Ik denk dat weinig mensen klagen wanneer er wordt gezegd dat de aparte rijen wat minder ‘snel’ moeten zijn.

Als je even zou lezen zie je dat ik echt al 3x heb gezegd dat ik het in Nederland ook enorm vind meevallen. Ik heb een keer op krukken gelopen en toen heb ik ook gewoon een half uur moeten wachten voor ik de attractie in kon, prima.

En als je niet lang kan wachten in een rij kan je ook zeker niet de hele dag in een pretpark zijn, dus dan is het waarschijnlijk gewoon beter dat je niet gaat of gaat op een hele rustige dag.

Snap je het nou echt niet of wat?

Een aparte rij kan ook een langzame rij maken, dat is maar net wat het pretpark ermee doet.
Wij (=nial ook voor zover ik begrijp) zeggen nu al een tijdje dat die aparte rij prima is maar geen snelle rij mag zijn, want dan krijg je dus sowieso ook van die bedriegers ertussen.

Ja precies. Ik kan geen reden waarom er geen aparte rij zou mogen zijn maar waarom moet je met die rij persee voorrang krijgen?
Van wat ik me herinner bij walibi toen wij die handicapbandjes hadden konden we overal meteen doorlopen.

Och och. Ik weet niet of je ooit in een pretpark bent geweest, maar de aparte rijen zijn automatisch de snelle rijen, simpelweg omdat er erg weinig mensen gebruik van mogen maken. Dus een aparte rij kan prima een langzame rij worden, maar momenteel zijn ongeveer alle aparte rijen snelle rijen. Door snelle rijen af te schaffen, schaf je dus automatisch de aparte rijen af. Je moet aparte rijen dus veranderen i.p.v. afschaffen. Snap je dit of moet ik het nog een keer uitleggen maar dan met nog meer Jip en Janneke taal?

Sorryyy. Daar zal ik dan overheen hebben gelezen.
Maar het scheelt wel of je in die kortere tijd dat je kan blijven 1 attractie (door het lange wachten) of 3 attracties kan doen. En naja ik snap gewoon niet waarom er nou zo moeilijk over wordt gedaan, niks misdadigs om die mensen ook eens een voordeeltje te geven. Maargoed daar zullen de meningen waarschijnlijk over verdeeld blijven.

oke ik ben het eens voor wel aparte rijen maar wel minder snelle rijen, minstens de helft van de wachttijd voor normale rijen. in het artikel van disney lijkt of is het zo dat de gehandicaptenrij helemaal werd afgeschaft.

Jullie leggen blijkbaar de link niet. Ik zeg alleen dat je de snelle rijen (dus aparte rijen) niet moet afschaffen maar veranderen en blijkbaar snappen sommigen dat niet helemaal.

Nee jij legt de link niet :’) Ik zeg dat het snelle afgeschaft moet worden. Je ziet nergens dat er geen aparte rij mag zijn dus zit niet zo te miereneuken.

Wij zeggen exact hetzelfde.

He, wij zijn niet degene die jip en janneke taal nodig hebben.
Jij hebt blijkbaar moeite met het begrijpen van een gesprek.

Inderdaad, deze discussie beëindigt neem ik aan? Anders blijven we toch haten op elkaar.