Snelle rijen voor mensen met een (tijdelijke) handicap.

ben ik helemaal met je eens, ik snap disney ook wel. alleen het is zo naar dat om het even grof te noemen, luie mensen het verpesten voor de mensen die het wel echt nodig hebben en er gebruik van maken zoals het hoort.

ik ben eigenlijk ook tegen die walibi tickets die de “rijkeluiskindjes” kunnen kopen en ook langs de rolstoelingang kunnen. hierdoor krijgt die ingang een nog groter, oneerlijkheidsgehalte, omdat wij er ook niet voor hoeven te betalen als we er gebruik van maken.

om even een opmerking van een vrouw tegen mijn zusje te citeren:
Is wel lekker makkelijk he zo’n rolstoel. nou ik zou dolgraag mijn vrijpas in willen ruilen voor een goed stel benen. dan vind ik een makkelijke rij wel eigenlijk het enige “voordeel” als je het zo kan noemen, van mijn handicap

Nou mijn last van mijn rug is zo erg dat ik van de pijn flauwval maar oke dat boeit even niet :")

Ja dat snap ik dan ook weer wel maar ik vind het eigenlijk ook weer zo van ja iedereen wacht daar en iedereen vind het vervelend en ja hm :")

Je hebt het nu om de kwaliteit van leven, ik vind dat een pretpark niet eens in dat verhaaltje thuis zou mogen horen.

Wat Niall bedoeld is dat iemand met een beperking net zo goed zou moeten wachten als iemand zonder, niet dat er niet een aparte rij zou mogen zijn omdat dat makkelijker is met een rolstoel oid. Er kan toch gewoon een aparte rij zijn met dezelfde wachttijden (wat er nu al veel gebeurt hier in NL).

Ik vind het niet erg dat er rijen voor deze mensen bestaan. Het maakt mij niet uit om 5 minuten extra te wachten zodat zij eerst mogen gaan.

Medische hulp is van levensbelang. Een dagje pretpark niet :’)

Ik vind dit echt respectloos!! Laat ze toch gewoon voorrang hebben! Heb een beetje respect aub

Het is nog vervelender voor mensen die vergaan van de pijn. Serieus reflecteren jullie nou jullie eigen gemoedstoestand op dat van een gehandicapte? Jullie hebben echt 0,0 inlevingsvermogen.

onrespectloos hihi

Voor gehandicapten is het niet ‘lang en vervelend’, het is niet zomaar irritant. Het is niet iets waaraan je je ergert maar wat je er uiteindelijk wel voor over hebt, het is echt niet te doen. Ik ben vaak genoeg in pretparken geweest toen ik nog nergens last van heb en er is echt een groot verschil tussen het vervelende wachten en als een gehandicapte in een rij moeten.

En over dat autisme, ik ken meerdere mensen met een vorm van autisme waardoor ze niet tegen dat soort dingen kunnen, dat is heel persoonlijk en voor iedereen anders. Sommige mensen met autisme kunnen er niet tegen steeds aangeraakt te worden bijvoorbeeld.

Onrespectloos nog wel. Zozo.

Je hoeft je mening niet zo door te drammen hoor. :") En ga alsjeblieft niet over mijn inlevingsvermorgen praten want waar baseer je dat op, een paar reacties op een dom forum?

Mijn moeder is op dit moment ook chronisch ziek en ja dat is zwaar kut maar dan kun je niet verwachten dat de halve wereld zich aan jou aanpast.

Tja, ik kan het mezelf ook niet echt voorstellen. Het enige waar ik echt last heb van heb als ik in een rij sta is dat de drukte me enorm angstig maakt en dat ik me dan totaal niet op me gemak en beken voel. Maar ik ken ook echt wel wat autisten die volgens mij gewoon echt de drukte niet aan kunnen (het zo close staan) en dan door het lint kunnen gaan. Maar goed, dan vraag ik me ook af of een pretpark slim is.

Alhoewel ik niet vind dat je door je handicap onthouden moet worden van leuke dingen.
Sommige gehandicapten hebben ook niet heel lang te leven en willen er denk ik het beste van proberen te maken.

Maar een gebroken been of arm is ook een tijdelijke handicap, moeten die mensen dan ook voorrang krijgen?

Oke maar ik ken ook zat mensen die autisme hebben en prima vanalles kunnen doen en die geen problemen hebben met het in de rij staan, maar die dat wel ‘vervelend’ vinden. Die kunnen dan dus ook zo’n pas krijgen en dat is dan toch eigenlijk wel weer oneerlijk.

Het principe is hetzelfde. Je krijgt medische hulp zodat je niet je gehele leven op je ziekte hoeft aan te passen, dat je niet blut raakt. Idem dito voor voorzieningen die speciaal voor de zwakkere mensen in de samenleving zijn bedacht. Niet alleen om de volgende dag te halen, maar ook mensen voor een waardig leven te voorzien, daar horen leuke uitstapjes bij. Net zoals bijvoorbeeld vakantieveilingen voor één euro. Nee het is niet je eerste levensbehoefte, maar wel erg belangrijk.

Ja precies in zo’n geval vind ik dat je je leven gewoon een beetje moet aanpassen en zulke grote druktes moet vermijden. Dat is kut maarja.

Het komt op mij over zovan; ‘ga lekker thuis zitten kniezen in plaats van mij te irriteren in een pretpark door de rolstoelingang te gebruiken.’

Jullie piepen wel anders als het jullie zou overkomen. Dat je thuis zit terwijl de rest van je vriendinnen in het pretpark is en jij niet meekan omdat ze de voorgang voor gehandicapten hebben afgeschaft.

!!!