Snelle rijen voor mensen met een (tijdelijke) handicap.

http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/article/detail/3515326/2013/09/24/Disneyland-schrapt-snelle-rijen-voor-gehandicapten.dhtml

Na aanleiding van dit artikel zat ik eens te denken van ja niet meer dan logisch eigenlijk want waarom zouden mensen die een handicap hebben vooraan mogen sluiten? Het is niet zo dat ze de volgende dag dood zijn en dus snel alle attracties af moeten werken. Vaak zijn er rolstoelen beschikbaar dus ze hoeven echt niet te lang te staan ofzo.

Wat vinden jullie? Moeten alle snelle rijen worden afgeschaft of is het juist goed?

Bedoelen ze gewoon die fastpass ofzo die je krijgt als je een hotel van disney boekt? Ik vind niet dat gehandicapten zo’n kaart zomaar mogen krijgen]

Zolang ze inderdaad gewoon kunnen zitten vind ik het ook wel goed ja. Er moet dan wel een uitzondering worden gemaakt voor mensen met een verstandelijke beperking vind ik. Oh en die fast lanes in disneyland zijn gewoon voor iedereen toegankelijk he, niet voor gehandicapten ofzo. Dat is gewoon dat je een kaartje hebt waar de tijd op staat dat je daar in een speciale fast lane kan gaan staan.

Fast pass mag je altijd gewoon ophalen

Nee echt voor mensen die een handicap hebben. Bij walibi krijg je dan een polsbandje en dan mag je drie mensen meenemen en dan kun je gewoon vooraan in de rij staan

Ik ben het met je eens. Dat mensen met een handicap eik geen voorrang nodig hebben. Maar ik loop zelf met een knie blessuren en ik was laatst in een pretpark (zonder krukken en of rolstoel) na een tijdje merkte ik echt dat ik niet meer kon. Het in de rij staan is dan gewoon erg frustrerend omdat het echt op een slakke tempo door loopt.

Persoonlijk zou ik dan het liefst bij die anderen rij gaan. Maar ik vind het dan echt geen probleem om even te wachten tot dat ik aan de buurt ben. Als ik maar even kan zitten ergens. Maar goed, waar leg je dan weer die grens van wanneer ben je aan de buurt. Overigens lijkt het me wel vervelend om met je rolstoel in de rij te staan.

Aan de ene kant denk ik van ja waarvoor mogen hun dan wel voor enzo maar aan de andere kant, soms zijn rijen zo lang en stel je hebt dan iets aan je benen (telt een gebroken been als tijdelijke handicap trouwens?) dan hou je dat niet zo gemakkkelijk vol.

Bovendien mag je volgens mij niet eens in alle attracties als je je been gebroken hebt?

Hm ja ik heb dan zoiets van als je te moe bent om een hele dag naar een pretpark te gaan ook al zit je ineen rolstoel waarom ga je dan?
Ik snap dat het kut is hoor maar ja dan moet je toch echt prioriteiten stellen. Kan ne niet voorstellen dat als je zo zwak bent dat je dan echt in een attractie kan.

Ben ik de enige die deze afschaffing slecht vind? Ik vind namelijk dat pretparken e.d. min of meer de morele verantwoordelijkheid hebben om het voor mensen zo aangenaam mogelijk te maken. Althans dat ze veel plezier hebben. Bij gehandicapten is dit juist nog meer het geval, want zij hebben natuurlijk een handicap waarmee zij moeten leven. Zo’n uitstapje is een goed moment voor hen om hun handicap even te vergeten en het hebben van geen rijen werkt daar zeker aan mee.

Ik vind het wel echt heel triest dat sommige mensen dan expres een gehandicapte meenemen die ze niet kennen of doen alsof ze gehandicapt zijn ofzo.

En mensen met chronische of dodelijke ziektes dan, mensen die op sterven zijn? Die staan toch ook gewoon in de rij?

Het ligt denk ik een beetje aan de handicap.
Vind ik wel in ieder geval!
Maarja om dan een hele lijst te maken met wel gehandicappt genoeg en niet gehandicappt genoeg is ook weer zo wat.

hahaha in de derde klas hebben wij dat ook ooit gedaan oeps :’)
Een meisje uit mn klas zat in een rolstoel omdat ze dr enkelband gescheurd had en ze had krukken mee en toen liep een ander meisje de hele dag op krukken en we waren met 8 dus met 2 bandjes konden we allemaal voorin de rij :’)

Maar dat zal ik nu niet meer doen, dat is 3,5 jaar geleden.

Ik vind dat iedereen gewoon in de rij moet staan. Ook mensen met een ziekte of handicap.

Lol dat is een enorm rare gedachte. Natuurlijk moet niet iedereen gelijk behandeld worden. Dat zou belachelijk zijn.

Tja dat worden de ‘goede’ gestraft vanwege de ‘slechte’. Dat vind ik nooit een goede relatie.

Een speciale regeling zou wel op zijn plaats zijn. Althans voor mensen die echt intense zorg nodig hebben. Daarnaast is het belachelijk om het helemaal af te schaffen, alleen omdat anderen er dan misschien niet in kunnen terwijl ze er misschien wel recht op hebben.

Ik vind het niet zo raar, als je kijkt naar hoe mensen er misbruik van maken.
(+ al die fatso’s op hun scootmobielen die hierdoor snel de attracties in konden.)

In NL is het overigens (naar mijn ervaring) meestal zo dat de rij voor rolstoelen etc niet persee enorm veel sneller is dan de andere rij, ze laten je er niet direct in als je aan komt lopen namelijk, je moet altijd gewoon een aantal rondes wachten.

Ik vind dit eigenlijk wel goed. Mijn vader heeft MS en die kan niet te lang op zijn benen staan en die wilt nog wel gewoon in de achtbanen maar hij heeft geen rolstoel dus het is dan wel fijn dat we eerder mogen zodat mijn vader niet om de 10 minuten moet zitten omdat het niet gaat.

Je krijgt echt niet zomaar zo’n pasje om vooraan te mogen staan. Je hebt dan verschillende doktersverklaringen etc. nodig en dan wordt er gekeken naar hoeveel mensen je als begeleiding mag meenemen. Dat is wat ik me kan herinneren van Disney.

Ik snap het probleem niet zo van zo’n rij voor mensen met een beperking. Het is niet dat ze met hordes tegelijk aankomen (nouja, heb het in ieder geval nooit meegemaakt). Ik wacht graag even een minuutje langer voor iemand die niet goed in de rij kan staan.

Verder ligt het ook aan de handicap. Mijn zusje is gehandicapt maar is net zo capabel als de rest om op haar beurt te wachten, maar er zijn anderen die sneller moe worden of slecht ter been zijn. Met je rolstoel in zo’n krappe rij staan is ook niet alles.

Ik kan me niet druk maken om zo’n rij, dan haal je maar een fastpass als je zo nodig sneller moet.