Snelle hartslag.

Ik heb astmatische bronchitis en sinds het begin van dit school jaar meten we regelmatig onze hartslagen op tijdens gym. Ik heb een verschrikkelijke hoge hartslag vergeleken met de anderen terwijl ik wel gewoon al sinds mn 6e twee keer in de week sport, zonder gym van school erbij. (Paardrijden en dansen). Volgens de dokter heb ik een redelijke hartslag aangezien ik astma heb en niet aan een ander soort sport doe dan het atletiekgedeelte.

Sinds het begin van het schooljaar, we zijn nu ongeveer 2 maanden verder (ik woon in het noorden), tot nu zie ik wel een hele duidelijke verbetering. Eerst kon ik de 400 meter hardlopen echt niet volhouden, een rondje voetbalveld ongeveer. En nu kan ik hem helemaal hardlopen, zonder te lopen of de stoppen.

Mijn ‘vraag’ is dus of er meer mensen zijn die dit herkennen/herkenden en wat ze er aan hebben gedaan om je hartslag naar beneden te krijgen. In mijn rust heb ik een hartslag van 13 hartslagen (in 10 seconden) x 6 = 78 hartslagen in een minuut. Na het hardlopen is het 32 hartslagen (in 10 seconden) x 6 = 192 hartslagen in een minuut…

Heb je last van je snelle hartslag of schaam je je er voor omdat de rest van de klas dus te horen krijgt dat jouw hartslag redelijk snel is?

Als het dat tweede is, dan zie ik je probleem niet helemaal… Mijn hartslag is al sneller vergeleken met de rest zonder dat ik daar ook maar iets voor doe :flushed: En tja, het is nou eenmaal zo. Doe je heel weinig aan!

Als je echt wilt dat het minder wordt dat zou je cardio kunnen gaan doen en een uitstekende conditie opbouwen…:wink:

Ik herken jou probleem wel een beetje in dat van mij, mijn hartslag is ook vaak te hoog terwijl ik er zelf geen last van heb of er iets van merk.
Mijn hartslag is zo hoog omdat ik “verkeerd” ademhaal, toen ik dat hoorde vond ik dat zelf ook vreemd klinken, maar mij is verteld dat het wel te “trainen” is met Yoga of Tai Chi of zelfs met zangles.
Nooit geschoten is altijd mis toch?

Hoi!
Een hartslag van 78 slagen per minuut (in rust) is volkomen normaal!!
Een super mooie hartslag ligt tussen de 60 en de 80 in rust. Gezien het feit dat je asmatische bronchitis hebt is dit natuurlijk helemaal prachtig. Het betekend dat je toch genoeg zuurstof in je lichaam krijgt, je lichaam hoeft niet extra te gaan pompen. Een hartslag van 192 na lichamelijke inspanning is ook meer dan normaal vooral aangezien je dus asmatische bronichitis hebt. Je merkt dat jouw hart ietsje harder moet pompen dan de gemiddelde. Maar alsnog, niets aan de hand en totaal geen reden om je zorg te maken!

Oja mijn eigen hartslag ligt ook altijd hoog. tussen de 90 en de 100. ( in rust…!!)
Opzich is het niet erg, maar ik zou er waarschijnlijk wel wat aan kunnen veranderen aangezien ik dus totaal geen conditie heb en lekker blijf doorpaffen :stuck_out_tongue:

Mijn hartslag in rust heeft ook ongeveer zo’n tempo.