Ik heb astmatische bronchitis en sinds het begin van dit school jaar meten we regelmatig onze hartslagen op tijdens gym. Ik heb een verschrikkelijke hoge hartslag vergeleken met de anderen terwijl ik wel gewoon al sinds mn 6e twee keer in de week sport, zonder gym van school erbij. (Paardrijden en dansen). Volgens de dokter heb ik een redelijke hartslag aangezien ik astma heb en niet aan een ander soort sport doe dan het atletiekgedeelte.
Sinds het begin van het schooljaar, we zijn nu ongeveer 2 maanden verder (ik woon in het noorden), tot nu zie ik wel een hele duidelijke verbetering. Eerst kon ik de 400 meter hardlopen echt niet volhouden, een rondje voetbalveld ongeveer. En nu kan ik hem helemaal hardlopen, zonder te lopen of de stoppen.
Mijn ‘vraag’ is dus of er meer mensen zijn die dit herkennen/herkenden en wat ze er aan hebben gedaan om je hartslag naar beneden te krijgen. In mijn rust heb ik een hartslag van 13 hartslagen (in 10 seconden) x 6 = 78 hartslagen in een minuut. Na het hardlopen is het 32 hartslagen (in 10 seconden) x 6 = 192 hartslagen in een minuut…