snel vettig haar

Ik heb ook best snel vet haar, maar de laatste tijd is het een stuk minder erg.
Ik ben aan de pil gegaan en gebruik Andrelon langer fris shampoo, dus het komt door een van de 2.

Ik heb het idee dat mijn haar veel minder snel vet wordt sinds ik het met siliconen vrije shampoo was.
Misschien is het ook wat voor jou.

Hoe lang heb je alles geprobeerd? Want als je een paar keer iets anders gaat proberen, is je haar nog niet meteen daaraan gewend. Dat kan lang duren :slightly_smiling_face:

Ja, Raponsje! Ik vind t daar wel leuk, een stuk kleiner dan LHC. & LHC is engels toch? Niet dat ik’t niet kan verstaan maar ik vind Nederlands fijner, en alle producten die genoemd worden kan ik dan ook echt vinden enzo xD

Heb precies hetzelfde.

Dokter?

Bier? Klinkt raar, maar zag 't ergens… Heb 't zelf nog nooit geprobeert…

Sterkte in ieder geval!

je haar wassen, dan een week niet wassen. Ja ik weet het, het klinkt smerig, maar zo maakt je huid veeel minder talg aan, waardoor het minder snel vet zal worden de volgende keren.

Je moet het simpelweg niet iedere dag wassen. Om de drie dagen is vaak zat, anders wordt het idd snel vet, dan is je haar een soort van ‘verslaafd’ aan shampoo. :wink:

Het zal wel te simpel zijn, maar het staat er niet bij, dus ik zeg hem toch maar; hoe vaak was je je haar per wasbeurt? Want mij is aangeraden om 2x achter elkaar te wassen, na de eerste keer staan je haarschubben pas echt open en met die tweede keer maak je het dus extra schoon. Als het goed is voelt je haar dan ook niet meer meteen erna vet.

Vooral geen Andrelon shampoo gebruiken of andere “goedkope” shampoo. Ik had er namelijk ook last van en heb aan de kapper gevraagd wat er tegen hielp. Ze vertelde me dat in de shampoo’s die je in de winkel koopt vaak zoveel rotzooit zit, dat het heel snel vet wordt. Nu heb ik een shampoo van de kapper met mijn haartype en dat heeft goed geholpen. Misschien kun jij het ook is aan jou kapper vragen?

dit is jouw haartype, ik denk niet dat er echt iets tegen is. bij mij word mijn haar vet als ik veel aan mijn haaraanzet zit, dus niet aan je haar zitten helpt misschien?

Ik was het al 2x per wasbeurt en spoel het ook goed uit dus dat is het ook niet. Ik denk ook niet dat dit perse mijn haartype is aangezien ik dit nog maar ongeveer 2 jaar heb. Daarvoor waste ik het ook gewoon 1 keer in de 3 dagen zonder dat het vet werd. Maar ik weet niet zo goed wanneer dat is veranderd, dus ik weet ook niet waardoor…
Up!

Het is al gezegd, maar vet haar kan inderdaad komen door hormonen. En dus de pil helpt daar wél tegen, het hangt er alleen vanaf welke pil je hebt! :slightly_smiling_face: Maar omdat het door je hormonen komt, heb je best kans dat je er na je puberteit vanaf bent.
Het kan ook zijn dat je gewoon van nature heel vettig haar hebt, of dat het voor jou vettig lijkt.
Maar misschien kun je het inderdaad eens aan je kapper vragen?

Wat voor pil zou er dan tegen kunnen helpen denkje? Ik wil namelijk sowieso wel aan de pil vanwege buikpijn e.d.
Ik zit al niet meer in de puberteit dus wss ligt het daar niet aan.
Misschien dat ik het nog maar eens aan mijn kapster vraag ja…

1 tip: talkpoeder: gewoon door je haar kammen, en je haar elke dag wassen is slecht…

talkpoeder werkt idd wel, dat gebruik ik ook, maar vaak is mijn haar zelfs daar te vet voor. Als ik er genoeg talkpoeder in doe dat het niet meer vet is wordt het helemaal wit/grijs, maar als ik zorg dat het niet wit wordt blijft het vet… En ik ben er tegenwoordig mee gestopt want ik kreeg het idee dat het het alleen maar erger maakte.
En ik was mijn haar niet elke dag, maar om de dag.

Ik heb trouwens ook vrij dun, weinig haar, dus dan lijkt het veel sneller heel vet. Dus het is misschien niet eens zooo extreem, maar je ziet het gewoon snel.

Hi girls
Mijn moeder adviseerde ook altijd met bier te wassen, ik had er vroeger ook altijd last van. Gebruik nu al jarenlang een zijden kussensloop. Zijde verhinderd de productie van sebum met als resultaat minder vet haar. Not to mention de vele verdere voordelen zijde heeft. Beste website voor dit waar je alles kan nalezen is silkkiss.nl - ze verkopen ze ook nog gelijk, erg makkelijk en je spaart je gelijk heel wat op de lange duur aan dure middeltjes…

dus bier helpt echt tegen vet haar? Ik dacht dat dat alleen voor volume was? Hmm, dat kan ik dan ook nog wel eens proberen. En ik zal ook even op die site kijken. Alleen zijden kussens, dat klinkt nogal duur xD En het zal ook wel voorzichtig gewassen moeten worden enzo. Maargoed, als het werkt…

Ik gebruik afwasmiddel. Wat mensen er ook van vinden, het werkt echt super. En als je het niet iedere dag gebruikt en je haar daarna goed verzorgt is het niet schadelijk.