snel vettig haar

Hello,
Ik heb een probleem met mn haar. Het is namelijk heeel erg snel vet. Soms zelfs al meteen nadat het opgedroogd is van het douchen, je ziet het dan nog niet, maar ik kan het wel voelen.
Ik heb voor mijn gevoel echt ALLES al geprobeerd: verschillende shampoo’s speciaal voor vet haar (waaronder shampoobars van LUSH en resdan shampoo), babyshampoo, vitamine B pilletjes, weinig shampoo gebruiken, veel shampoo gebruiken, niet over de hoofdhuid wrijven tijdens het wassen, shampoo alleen bij de haaraanzet aanbrengen, door je haar woelen met een handdoek, geen conditioner gebruiken, citroensap, afspoelen met koud water, niet te heet douchen, slapen met een knotje in, niet te vaak wassen (ik was het nu om de dag en de tweede dag is het meestal echt supervet), een paar dagen niet wassen (ik heb het 4 dagen vol gehouden, hielp niet. En ook langzaam opbouwen hielp niet), haar verven (niet speciaal hiervoor, maar het zou er tegen helpen), wassen met dreft.
Aardig wat dus… En ik weet echt niet wat ik nog meer kan proberen. Dus ik vraag jullie om tips! Ik ben best wel radeloos nu, dus ik hoop dat iemand iets weet dat wel helpt.
En ik had gehoord dat de pil hier ook tegen kan helpen, is dat waar?

Miss. met azijn nog proberen anders even googlen

up, heb ik dus ook.
Pil werkt er niet tegen :’) Want die gebruik ik ook.

vet haar kan door hormonen komen, dus de pil kan helpen! ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog vol in de puberteit zit groei je er waarschijnlijk wel overheen. probeer er sowieso niet te veel aan te zitten, gebruik alleen conditioner in de puntjes en gebruik geen haarproducten zoals gel of wax of schuim. daar wordt het vet van.

Misschien aan je kapper vragen?

Zoiets heb ik ook. Ik was altijd savonds mijn haar. Dan is het de volgende dag heel pluizig mooi en zacht en de volgende dag voelt het al helemaal vettig en bah.

Probeer om de 2 dagen te wassen en dan 3, en 4 dat is het beste en droog shampoo Miss?? Mijne is ook wel vet binnen 3 dagen dan was ik het

Van de kapper heb ik wel tips voor shampoo’s gekregen, maar die hielpen dus niet. Het opbouwen heb ik het eerst 2 dagen niet gewassen, dan 3 dagen, dan 4 dagen, enz totaan 7, maar was ook geen succes, ik liep alleen maar een hele lange tijd voor lul xD Gelukkig was ik zo slim het in de vakantie te doen…
En in de pubertijd zit ik allang niet meer, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik gebruik wel een beetje mousse, na het douchen. Anders wordt het namelijk heel pluizig.

Als echt niks helpt zou ik het maar gewoon accepteren dat je snel vet haar hebt. Zo erg is het toch niet om elke dag even met een milde shampoo je hoofdhuid te wassen? Je kunt trouwens ook een paar weken niet wassen en het vet dat door je haar kammen, sebum is de beste en meest natuurlijke verzorging voor je haar :grinning: Als ik mijn haar heel lang niet was, hoef ik het daarna ook midner vaak te wassen.

Ik zou zeggen, gebruik is droogshampoo, werkt voor mij om je haar snel ‘fris’ te laten zien en is voor mij toch nog een middel om mn haar niet ‘echt’ te wassen maar toch well :wink:

& anders, draag je haar gwoon lkrr in een staart :camera::relieved:

Success!

Hmm, ja droogshampoo wil ik nog wel eens proberen. Ik kan het alleen nergens vinden, maar dat terzijde. Dat is ook niet echt een lange termijn oplossing, als je het dan een keer niet bij je hebt hang je alsnog. Ik heb liever een oplossing die me er permanent vanaf helpt…
En een paar weken mn haar niet wassenn lijkt me wel heel ranzig eerlijk gezegt :S

Als je geen stylingproducten gebruikt is dat helemaal niet ranzig. Dan wordt je haar net zo goed schoon van alleen water. Shampoo gebruiken is iets luxe wat wij onszelf hebben aangepraat als “noodzakelijk”. Ik bezoek regelmatig een asielzoekerscentrum en die kinderen daar hebben soms nooit van shampoo gehoord, terwijl ze prachtig en niet-vet haar hebben.

Misschien shampoo’s van de natuurwinkel gaan gebruiken, daar zitten geen parabenen en siliconen in. Dat hielp bij mij heel goed tegen vet haar. Ik heb ook een tijdje ‘‘Langer Fris’’ van Andrelon gebruikt, die vond ik ook erg fijn.

Ik heb dit zelf ook, het is best vervelend maar echt veel kun je er niet aan doen denk ik. Ik zelf was mijn haar met shampoo tegen vet haar en dat wissel ik af me een gewone shampoo want van die ‘langer fris’ shampoo’s worden je punten ontzettend droog en pluizerig. Conditioner doe ik 2 keer per week. En als het echt nodig is gebruik ik nog wel eens droogshampoo :slightly_smiling_face:

Ik heb daar ook een tijdje last van gehad, ik heb me haar inmiddels een stuk korter en heb er nu helemaal geen last meer van.

Hoelang probeerde je al die dingen uit? Je hoofdhuid heeft namelijk een flinke tijd nodig om aan veranderingen te wennen. Dus als je iets een paar weekjes probeert en dan weer iets anders, snap ik wel dat je hoofdhuid overstuur raakt.

Dat heb ik ook, maar dat komt omdat ik vaak met mijn handen door mijn haar strijk, mijn haar valt namelijk altijd in een middenscheiding en dat staat me niet, dus daarom dat ik dat doe :stuck_out_tongue:

Ja idd, als je ineens met een heel andere shampoo begint kan je haar overstuur raken, dat snapt niet meer wat er gebeurt en gaat extra talg produceren.

Ik begin binnenkort aan een shampoo zonder siliconen/SLS, en dat kan mijn haar in 't begin ook extra vet maken, dus 't is een kwestie van doorzetten. Idem met dat langer niet wassen, denk dat je haar daar toch wel 3 maanden aan moet wennen ofzo, maar ik snap wel, 3 maanden met een vette kop rondlopen, wie wil dat nou!

Ik zal het eens voor je vragen op het haarforum waar ik zit, die weten er heel veel van, en vooral natuurlijke producten!

ik had dat ook, ik doe nu gewoon een keer met gewone shampoo wassen, dan met van die shampoo dat je haar minder snel vet word, en dan geen creme gebruiken. &om de dag haar wassen…

en het werkt best goed :slightly_smiling_face:

Zit je ook op raponsje? Ik vind LHC persoonlijk beter, raponsje haalt bijna al haar info ook van die site haha.
Minder vaak wassen/milder wassen is inderdaad een kwestie van doorzetten, maar bedenk je maar hoe sterk en mooi je haar ervan zal worden na een tijdje! :wink: