Snel vet haar

Hallo allemaal.
Mijn haar word zo snel vet en ik vind het echt vervelend worden, ik moet het gewoon om de anderhalve dag wassen.
Heeft iemand hier mischien tips voor of iemand met het zelfde probleem?

xx

Ja, minder vaak wassen met shampoo!

Als ik mijn haar te veel was wordt het ook vet en voelt het ook niet fijn op mijn hoofd. Tegenwoordig was ik steeds minder vaak mijn haar, alleen met water spoelen, het wordt steeds mooier en het stinkt niet. Het ruikt alleen licht naar haar, wat niet vies is.

Ik heb precies hetzelfde! Maar ik ben er achter gekomen dat ik berg heb ofzo, mijn vader zei dat in ieder geval. Het is soort roos maar dan zonder dat het in je haar komt, het blijft op je hoofdhuid zitten en je haar wordt er snel vet van. Maar je hebt het niet snel door dat je het hebt, alleen als iemand je hoofdhuid bekijkt. Misschien dat even checken? En als dat zo is anti-roosshampoo gebruiken, na twee weken nog een keer en dan moet het goed gaan. En probeer het zo min mogelijk te wassen. Succes!

& minder styling producten gebruiken en minder aan je haar zitten haha! Laatste deed ik vaak en dan wordt het gewoon sneller vet

Als je je haar vaak wast, wordt het ook sneller vet doordat je hoofdhuid eraan gaat wennen dat je zo vaak je haar wast, en dan veel talg gaat aanmaken. Ik waste mijn haar ook om de dag en nu twee keer in de week, en ik merk echt dat het minder snel vet wordt! Het is nu vakantie, dus heb je alle tijd om je wasbeurten uit te stellen, tenzij je echt ergens heen moet. Maar dan kun je ook droogshampoo gebruiken (;

Daar had ik eerst ook wel is last van, maar het zou goed kunnen zijn dat het aan je shampoo en conditioner ligt. Ik gebruik nu altijd shampoo van andrelon en voor mijn haar werkt het echt goed! Wat je ook zou kunnen doen is je haar wassen met ‘elke dag shampoo’, dat maakt je haar ook snel minder vet.

Heb ik ook gehad!

In shampoo zit laureth sulfate en dat is een stofje wat olie en vet weghaalt. Omdat shampoo ook op je hoofdhuid komt zuigt het olie op uit je huid waardoor het (te) droog wordt, dus wat doet het dan; meer olie aanmaken. Hoe meer je je haar wast, hoe sneller het vet wordt.

Ik waste m’n haar ook om de dag, toen ik wist dat dat het probleem was ben ik gaan ‘afkicken’. Eerst 2 weken om de 2 dagen niet wassen, daarna 3 weken om de 3 dagen niet wassen. Verder wil ik niet gaan want ik vind schoon haar wel belangrijk.
Tussen de wasbeurten in gewoon droogshampoo gebruiken, ook weer niet te veel, alleen als het zwaar nodig is.

Ik heb er ook last van… Minder wassen met shampoo, gewoon je haar onder de douche nat laten worden en ‘uitspoelen’.

Als je je haar hebt gewassen met shampoo ook conditioner gebruiken maar alleen in je haar punten. Als je conditioner op je haarwortels aanbrengt wordt het nog sneller vet!

En als je toch vindt dat je haar te vet is maar je het pas hebt gewassen een klein beetje droogshampoo gebruiken, maar dan s avonds je haar wel weer goed uitspoelen zodat het kan wennen aan minder vaak gewassen te worden.

daar heb ik ook last van :frowning_face:
ik was het nu met andrelon langer fris shampoo en bij mij werkt ie
(en droogshampoo tussen de wasbeurten door is ook een handige optie :slightly_smiling_face: )

Wat is een droogshampoo?

Niet zo vaak wassen met verschillende soorten shampoo, neem gewoon 1 elke dag shampoo (zo heet die) en die kan je wel elke dag gebruiken.
Niet te vaak je haar kammen op een dag en ook niet te vaak aan je haar zitten (zoals met je handen door je haar)

let ook goed op je eten. als je ongezond of veel vet eet, kan je hier ook sneller vet haar van krijgen. probeer het wassen ook af en toe uit te stellen… met bijvoorbeeld droogshampoo

weet iemand mooie kapsels voor als je het wassen wilt uitstellen?

Zoals bijna iedereen al zegt, minder vaak wassen en je haar wordt een stuk minder snel vet.

Ik heb ook heel snel vet haar. Ik was het daardoor bijna elke dag. Maar soms gebruik ik droog shampoo of die ik een hoge staart in.

Ik zou het persoonlijk niet los doen, omdat er bij mij na een paar dagen niet wassen niet echt een model meer in zit. Ik heb van mezelf namelijk krullen en die zien er dan een beetje raar uit. Dus dan blijft je haar vast doen over. Als je echt wil verbergen dat je haar vet is, lijkt een knotje mij het handigst. Of invlechten.

Dat geloof ik echt niet, ik heb ook last van snel vet haar terwijl ik echt niet ongezond eet…

soort van poeder dat in een spuitbus komt. En beetje op de vette plekjes in je haar spuiten, goed inwrijven and you’re done!

Niet alleen daardoor komt het, maar het kan wel degelijk een factor zijn. Om de 28 (?) dagen herstelt je huid zich, vanuit de cellen en vitaminen van de voedingstoffen die je binnenkrijgt. Hetzelfde effect als dat je extra puistjes krijgt wanneer je vet eet.