Heyy,
Ik heb heel erg snel vet haar. Ik gebruik 1x per week een conditioner en smeer altijd van onder tot boven. Ik was het ook niet heel vaak (3x per week) en gebruik andrelon iedere dag, die is minder vet. Van de onderkant is mijn haar heel snel gespleten en van boven heel snel vet… Iemand ideeën?
conditioner alleen in de puntjes smeren!
Als je het bovenop je hoofdhuid smeert wordt dit heel snel vet.
Oke, bedankt! Anyone else?
Niet iedere dag je haar wassen! Daar wordt het alleen maar vetter van
Doe ik ook niet, zo’n drie keer per week en dan vooral als ik gesport heb of zoiets
Sorry ik las je beginpost fout! Er staat dat je iedere dag andrelon gebruikt?
Volgens mij is er een shampoo die ‘iedere dag’ heet.
Verder inderdaad alleen conditioner smeren aan de onderkant van je haar en van shampoo wisselen wil ook weleens helpen. Als de onderkant van je haar gespleten is dan mot je knippen, dan kan je niet fixen.
Ja her is de shampoo die zo heet het probleem is dat het gewoon snel splijt… :hamer:ik ga ook weer naar de kapper binnenkort en zoiezo al vaker dan normaal… Mja… Ik wil er ook thuis wat aan kunnen doen en niet elke week naar de kapper hieven gaan
Shampoo tegen vet haar gebruiken.
Langer fris shampoo.
Om de dag wassen.
Sorry maar wat bedoel je met langer fris shampoo? en ik hem shampoo voor vet haar maar daar splijten mijn punten weer snel van… Die laatste is ook nog wel een goede tip.
ik heb hetzelfde probleem… ik was t om de dag en dan als ik het niet was droogshampoo…
hormonen i guess
Je moet je haar niet vaker gaan wassen hoor (wat iemand eerder zei) daar wordt het alleen maar sneller vet van. Maar als ik het zo lees dan is het voornaamste probleem dat je punten snel splijten? Dan moet je zorgen dat je je haar zo min mogelijk beschadigd (serum gebruiken en niet fohnen/stijlen etc).
Ik ook. Ben nu toch begonnen met elke dag wassen want anders ging het echt niet.
Iedere dag shampoo is minder ruw voor je haar. Daarom is hij ook geschikt voor elke dag. Probeer een niet -elke dag shampoo te gebruiken. En conditioner is allen voor je haar vanaf je oren ongeveer. Als je het bovenop aanbrengt is je haar snel vet.
Je haar op het einde uitspoelen met koud water, niet te veel met je handen in je haar zitten, niet te vaak kammen, droogshampoo gebruiken als het vet wordt (die van zwartkopft werk heel goed bij mij) en wat ook goed werkt is je haar twee keer wassen (met die milde shampoo) en het niet met je nagels aan je hoofd krabbel terwijl je het wast!
succes
Ohja en slijtende haarpunten kwam door mij altijd omdat ik veel over mijn kussen heen er weer bewoog 's nachts. Dus doe het in een knotje boven op je hoofd als je gaat slapen, dat scheelt.
Ik denk dat het komt door de hormonen. Ik heb dat ook een tijdje gehad, wanneer ik mijn haar net gewast had voelde het daarna meteen weer vet. Gewoon droogshampoo gebruiken i guess. Je kan je haar ook in een staart doen, dan valt het minder op. Begin ajb niet met iedere dag je haar wassen, het is veel beter om het om de dag te doen!
Maar ik zie altijd staan shampoo voor vet haar. Maar welke shampoo is dat dan? Want als ik in de winkels ga kijken zie ik wel voor beschadigd haar etc, maar niet eentje waar echt op staat voor vet haar.
En mijn kapster zei dat je juist geen droogshampoo moest gebruiken en niet teveel wisselen van shampoo want dan moet je hoofdhuid er ook weer aan wennen, wordt je haar ook sneller vet van.
Je kan altijd droogshampoo kopen als het snel vet word!
Volgens mij boeit dat elke dag wel of niet wassen niet en gaat het net zoals met puistjes enkel om de hormonen. Zelf had ik dit probleem ook totdat ik aan de pil ging. Vind je dat te drastisch, dan kan je het proberen schoon te houden met droogshampoo en eventueel meer wasbeurten