Snel rood worden

Hey,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik vind het erg vervelend dat ik snel rood word. Vooral in situaties waar ik voor iets schaam/zenuwachtig word ik al rood. Voorbeelden: Als er wat aan mij gevraagt word in de klas en antwoord niet weet, voor presentatie voor de klas staan, mensen die mij raar aanstaren, complimenten krijgen en als mensen erg op mijn vingers gaan letten.

Zelf ben ik een verlegen en onzeker persoon. En trek me snel aan wat mensen over mij denken. Als ze zien dat ik rood word denk ik altijd dat ze mij raar vinden. Ik weet dus niet hoe ik hier van af kan komen. En hoop dat jullie tips voor mij hebben. Alvast bedankt.

Er zijn hier al 3901274 topics over.

Maar ik had er ook altijd last van, en ik werd dan niet een beetje rood, maar écht vuurrood. Nu ben ik 16 en volgens mij begin ik er nu overheen te groeien, ik heb er de laatste tijd bijna geen last meer van en als ik rood wordt, is het helemaal niet meer zo erg.
Ik heb weleens gehoord dat het helpt om met je tenen te gaan wiebelen als je rood wordt, ik heb het zelf alleen nooit gedaan dus ik weet niet of het helpt ;p

Ik heb hier ook heel erg veel last van…
Ben nu 19 en heb het al zolang ik me kan herinneren vreselijk.

ben 18, heb er soms nog steeds last van. Gelukkig een stuk minder, dat wel.

Hier heb ik dus ook last van. Aan rood worden kun je geloof ik niet zoveel aan doen.

Ik heb dat ook! Er is een soort bloostherapie en daarvoor moet je er eerst met je huisarts over praten. Ik ga 8 december naar mijn huisarts en daarna begint de therapie. Ik hoop zo dat het werkt!

Ik heb dat ook, echt vervelend.
En 100 meter op een pittig tempo rennen kan mij ook al rood maken.
Of als het druk is op het werk ofzo. Echt irritant.

Bij mij is het erfelijkheid… :frowning_face:

Ik had daar ook last van, ben nu 19 en het is zeker stukken minder geworden. Op een gegeven moment werd ik wat minder verlegen en durfde ik wat meer, toen werd het minder.

Precies hetzelfde, ik word niet alleen rood als ik me schaam of ongemakkelijk voel (wat ook al best vaak is), maar ook als ik druk bezig ben bij mijn werk of als ik aan het sporten ben. En ook nog eens als het buiten heel koud is, dan heb ik gelijk knalrode wangen. Super vervelend.

heb er ook last van. mijn leraar maakte er zelf een opmerking over in me rapport dat ik snel ‘kleur’. shame shame

Yoghurt helpt daar volgensmij tegen? Dus probeer eens 1x per week een yoghurtmaskertje.
En clinique heeft hier verzorgingsproducten van, misschien iemand ervaring mee?
http://mens-en-gezondheid…ness-solutions-helpt.html