Snel pijn aan voeten

Hee

Ik heb vaak snel pijn aan mijn voeten wanneer ik in de stad loop of iets.
Meestal loop ik dan niet eens lang maar dan krijg ik superveel pijn aan de onderkant van mijn voeten en gaat lopen de rest van de dag best moeilijk. Meestal zijn mijn voeten dan ook helemaal vuurrood van onder en ik vind dat zeer vervelend omdat ik dan gelijk nergens zin meer in heb en gelijk naar huis moet.
Iemand die dit herkend en misschien advies heeft?

Alvast bedankt :*

Goede schoenen kopen? (serieus antwoord)

En een zooltje laten aanmeten? Want dan kan het aan je houding van je voeten liggen misschien.

Misschien zijn je sokken/schoenzolen te ruw? Of een steunzooltje kan helpen inderdaad. Ik heb zelf steunzolen en heb dat meer voor mijn enkel/hiel dan echt voor mijn voetzool, dus ik weet niet of dat bij jou het probleem is, maar het is het proberen waard. Of misschien heb je gewoon te weinig eelt?

Ik weet het ook niet echt haha, maar dit zijn mijn suggesties.

Zooltjes kun je beter laten aanmeten bij een podotherapeut.

Ik zou naar de huisarts gaan, misschien staan je voeten plat of juist te ver naar buiten ofzo. Dan verwijst hij je als t nodig is door naar een podotherapeut.

Ik heb hetzelfde, steunzolen werken hier wel goed voor. Je pijn zal niet volledig weg zijn daarmee maar ik kan met die zolen wel een normale hoeveelheid lopen. Bij mij is het ook vooral het midden van mijn voet omdat die een beetje doorgezakt is en zo’n zooltje helpt daartegen.

Snap ik wel, maar ik denk niet dat je zo een afspraak kan maken bij een podotherapeut dus dan zul je toch echt eerst langs de huisarts moeten. Of je belt je huisarts even om te vragen of je een doorverwijzing nodig hebt of niet. Ik zou ieder geval niet naar een random schoenenwinkel oid gaan.

Steunzooltjes laten aanmeten bij een orthopedisch-instrumentenmaker is natuurlijk ook een oplossing. Denk dan (hangt natuurlijk wel een beetje af waar je woont) aan bedrijven zoals: Livit, Penders, OIM, Spronken of Defauwes. Je hoeft dus niet perse naar een podoloog !! Misschien handig als je ook even kijkt hoe je verzekerd bent en waarvoor precies. Soms krijg je een bedrag terug, bij diverse gecontracteerde bedrijven. Alles scheelt in deze dure tijden.

Je kunt wel zooltjes aan laten meten, maar bedenk je wel dat dat heel duur kan uitpakken. Ik heb ze ook en was ±150 per zool kwijt. Dit verschilt waarschijnlijk ook naar hoe je voeten eraan toe zijn.

^ Beter even wat meer geld uitgeven dan altijd pijn bij het lopen lijkt mij.

Als dit bij goede, stevige schoenen ook het geval is zou ik als ik jou was naar de podoloog gaan. Waarschijnlijk meet die je dan zooltjes aan die helpen. Hiervoor moet je een doorverwijzing krijgen van de huisarts. Als je moeder dit onzin vindt, zou ik gewoon lekker zelf een afspraak maken.

Je hebt van die zooltjes met een bobbel erin, die zijn te koop bij goede schoenenwinkels. Misschien kun je dat eens proberen?

pfff je moeder hoeft niet met pijn te lopen… :flushed:

Podologie vind ik zelf vrij prijzig. De consulten en dan ook nog de steunzolen. Voor je het weet ben je honderden Euro’s achterop. Heb zelf, al vanaf kids af aan, de steunzolen van de orthopedisch-instrumentenmaker. Helemaal niets mis mee. Vaak is z’n man/vrouw verbonden aan de orthopeed in het ziekenhuis en heeft hij/zij gelijktijdig zitting in de gipskamer. Steunzolen moet je speciaal voor je voeten op maat laten maken. Ze bekijken je voeten, je moet staan en lopen, ze meten je voeten op en maken vervolgens afdrukken. De kosten zijn zo tussen de €. 100,00 en €. 150,00. Hele bedragen (vooral bij kinderen in de groei), maar vaak krijg je nog wel iets terug van je ziektekosten verzekeraar. Steunzolen zijn lang niet zo erg meer als vroeger!! Toen kreeg je alleen maar van zulke metalen/stalen volgens gipsafdrukken. Bij die kant en klare dingen van de schoenezaak, zitten de welvingen eigenlijk nooit op de ideale plaats. Ik gebruik ze alleen (de voorvoetsteuntjes dus) bij een keertje hakken , waar de steunzolen niet inpassen.

Dat zeker! Maar het is wel handig om daar rekening mee te houden