Snel nieuwe relatie....

Hallo meiden,

Ik wil graag iets van mij afschrijven en wat advies. Al sinds leerjaar 2 ( Zit nu 1e van het mbo ) dus al 5 jaar heb ik echt nog steeds gevoelens voor een jongen. ( eerste liefde dus weet niet of je het herkent ) Ik heb altijd een zwak voor hem gehad en we zijn ook bezig geweest maar hij heeft mij 2x ‘genaait’. Hij loog de eerste keer over zijn ‘stiefzusje’ wat daarna zijn nieuwe vriendin bleek te zijn. Vorig jaar met carnaval was hij met mij bezig terwijl hij blijkbaar een vriendin had. Ik raakte hierdoor in de war en maakte het uit met mijn relatie van 2 jaar. Die vriendin kwam erachter en heeft eens goed met hem gepraat en ook met mij ( hebben toen soort van samengespant tegen hem). Nu zijn we allebei vrijgezel na een aantal relaties te hebben gehad. Het probleem is dat ik net een maand vrijgezel ben maar ik wel al helemaal over mijn ex heen ben, maar aangezien ik vaak snel in andere relaties stort en ik het uit heb gemaakt met mijn ex omdat ik ruimte wilde en tijd voor mezelf lig ik in een dubio. Ga ik voor mijn eerste ware liefde die voor mij ook echt mijn droomjongen is ondanks hij mij 2x heeft pijn gedaan, of moet ik hem links laten liggen wat ik waarschijnlijk niet kan… ik geef echt om hem. Ik wil zien dat hij is veranderd want dat geeft hij ook aan. Dat hij echt is veranderd en dat hij echt fout zat.
Nu wil hij met mij afspreken ( Date ) en ik wil het ook heeeeel graag. Maar aangezien ik in 1 jaar 3 vriendjes er doorheen heb gejaagd vinden mijn ouders het ook niet prettig als er dadelijk misschien wéér een komt, En ik ben net vrijgezel weer.
Hoop dat jullie mijn probleem een beetje begrijpen aangezien ik het heeeel moeilijk vind.
Ik vind hem zo leuk en ik denk echt elke dag aan hem… maar aangezien het feit dat mijn ouders vinden dat ik rustig aan moet doen en ik net vrijgezel ben maar toch echt met hem wil afspreken maakt me aan het twijfelen. Mijn vriendinnen zeggen dat ik het niet moet doen na wat hij 2x heeft geflikt maar ik zie aan zijn manier van praten en hoe hij doet dat hij écht anders is nu en volwassen is geworden. Help,

Hij heeft kansen genoeg gehad. Had hij maar eerder moeten veranderen. Voor mij zou het klaar zijn.

Ja… de keuze is en blijft toch van jou, niet van je ouders of je vriendinnen. 3 vriendjes in een jaar is inderdaad wat veel, maar ach ik heb ook altijd veel gescharreld met jongens zonder dat het officieel werd dus eigenlijk is dat het zelfde idee. Als je hem nog een kans wil geven zou ik dat gewoon doen. Er is wel een grote kans dat je weer wordt gekwetst, maar zo is het leven. Niet geschoten is altijd mis toch? Maar dat is de keuze aan jezelf. En als ik je dan nog een tip mag meegeven: duik niet meteen weer in een relatie met hem. Mocht het allemaal goed gaan, wacht dan even een paar maanden zodat je er 100 procent zeker van bent dat hij serieus is en je niet weer laat vallen. Zo zal je omgeving er ook meer begrip voor hebben.

Ja ik heb ook zoiets van, nu of nooit. Ik kan heel goed begrijpen waarom mensen denken nee doe het niet maar ik kan het niet helpen. Ik zie ook wel hoe het verloopt. Gaan zaterdag waarschijnlijk naar de bios en dinsdag even hardlopen. Heb ook tegen hem gezegd dat hij een kleine kans krijgt om te laten zien dat hij echt veranderd is. Ben ook niet van plan er haast achter te zetten en probeer het op me af te laten komen. Wat komt dat komt. Bedankt alvast. :slightly_smiling_face:

Probeer niet te veel verwachtingen van hem te hebben. Denk dat je teleurgesteld gaat worden

Zal proberen weinig te verwachten inderdaad. Ga mijn best doen!

Zeg gewoon wel eerlijk dat dit zijn laatste kans is, en dat als hij het nu opfokt het echt definitief klaar is.

Ik zou hem misschien nog wel een kans geven maar hem daar heel veel moeite voor laten doen, zodra hij daar al moeite mee heeft weet je genoeg